Ey! I natt drar jag till Landvetterför att påbörja min resa ner till Australien. Landar i Sydney på måndag efter cirka 30 timmar på flyg. Känner jetlaget redan nu alltså... :p
Jag kommer väl förmodligen skriva en liten resedagbok på min hemsida under tiden jag är där nere. Bilder kommer jag väl nog där emot inte kunna posta...
Men ni får ha det så bra här hemma så hörs vi väl igen om sju veckor! :birp
Akta dig för jättegiftiga ormar och spindlar. Får du ett bett av en spindel (som finns i varenda hörn, även i städer) dör du på fläcken. Eller inte på fläcken, efter ett par minuters olidlig smärta. Dessutom är det skitvarmt, du kommer förlora massor av vätska om du blir biten för du kommer kämpa emot smärtan, du kommer inte kunna dricka och kommer ligga under 30-graderssolen döende. Det är vad jag kallar semester!
Ett absolut måste är att du besöker restaurangen (buffé) som ligger uppe i det roterande tornet. Det är riktigt vackert om kvällen, det kan jag lova dig! Utsikten är magnifik och maten är god (kamelkött, kängurukött är bara två av hundra olika rätter)! :)
Jasa, det ar en restaurang? :D Vi undrade vad det var for stalle. Men det verkar ju riktigt dyrt att ata dar uppe? Naval... Vi ar inte i Sydney langre. Ar i Byron Bay nu och ska vidare till Surfers Paradise och sen Brisbane om nagra dagar.
Jasa, det ar en restaurang? :D Vi undrade vad det var for stalle. Men det verkar ju riktigt dyrt att ata dar uppe? Naval... Vi ar inte i Sydney langre. Ar i Byron Bay nu och ska vidare till Surfers Paradise och sen Brisbane om nagra dagar.
Tack for tipset! :)
Njaa, har man pungat ut 10k så kan man nog unna sig en middag =)
Btw, köp massor med vatten i SP. Vattnet där smakar skit!
Njaa, har man pungat ut 10k så kan man nog unna sig en middag =)
Btw, köp massor med vatten i SP. Vattnet där smakar skit!
Trevlig resa!
Jag och min polare var uppe i Sydney Tower i gar och kakade! Haha, nu har jag provat bade kamelkott och kangurukott. :D Kanguru smakade ganska gott, men kamel var inte jattegott...
Jaklar vilken utsikt det ar alltsa! Helt sjukt.
I morgon bar det av hem mot Sverige igen. Vi hors! :bire
256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e