Bara tanken på att kunna måla så där får mig att rysa. Vilket sinne!
Snacka om konst!
14 svar · 701 visningar · startad av blåjeans
häftigt! men mysko... man skulle behöva se det själv :)
WOW!
Helt sjukt om man tänker efter...
casca skrev:
Jag fattar inte hur man gör nåt sånt. Häftigaste synfelet nånsin eller har han nåt knep?
Givetvis finns det knep. ;)
Bilden är starkt "skev" alltså säkerligen flera meter längre (från fotoperspektivet sett) än vad den ger sken av. Det ser du på en av bilderna längre ner, som visar en bild från andra hållet. Det ser helt galet ut, men det är samma teknik som de använder för att göra reklamplatserna bredvid t.ex. fotbollsmål, de som ser ut att komma upp ur marken. Det är också bara platta motiv på marken som är skevade att uppfattas 3D från kameravinkeln. Från läktaren ser de ut som fan och är halvt oigenkännliga.
Haha, ja alltså, jag fattar att han inte målar i luften för att skapa 3d-effekten.. ;) Men jag menar, hur lägger man upp en sån grej?
Han har garanterat något att gå efter...
Kolla näst sista bilden - där är nån slags ställning inte helt olik ett kamerastativ. En projektor månne..? ;)
Jäkligt snyggt! Imponerande oavsett projektor eller inte. :e
med projektor kan ju vem som helst göra det :)
ah fifan vad coolt.. imponerad av hur man tänker ut hur sånt ska va för att bli rätt
dom behöver ju inte tänka, dom lyser ju ut bilden på gatan och målar av, det syns ju på bilden...
Ja coolt, men man måste ju se det från rätt håll i så fall. Ta tex bilden längst ner.. kommer man från tåspetsen ser det ju mysko ut.
Coolt! :o (y)