Jag möttes av en brev med det synnerligen stränga märket "PLIKTVERKET" i eftermiddags. Jag öppnade och tänkte att nu är det kört, men istället står det att min inskrivning har upphört... :)
Skålar med alla som vill och önskar er evig lycka... :birp
Hoppades faktiskt på en repövning (vore skitkul att panga lite bössa och dricka öl i tält), men eftersom bara en enda i vår grupp blev krigsplacerad var det ju inte mycket att hoppas på... ;)
Jag mönstrade -86
Skulle göra lumpen -89
-88 la dom ner regementet som jag skulle vara vid, fick ett brev att jag var omplacerad till motorreparationstjänst och att plats och tid skulle meddelas senare.
Väntar fortfarande på det meddelandet. :)
herrejävlar... ska dom lägga ner militären totalt här eller?! mitt fina regemente KA1 är ju också nere :( ...repmånad hade varit coolt ja... nä det blir till å joina främlingslegionen då :)
Hmmm, något sådant brev fick inte jag. Jag fick bara ett protokoll från ett styrelsemöte i samfälligheten, som avslutades med "Styrelsen avnjöt mumziga zemlor." (n)
Då fick man ett litet tackbrev från ÖB med. Han ville mest påminna om att jag inte är helt fri. Jag är totalförsvarspliktig fram tills jag fyller 70 ;)
De där breven måste komma i spridda skurar! Jag fick mitt någongång innan jul då jag inte haft KFÖ på 10 år efter grundutbildningen. Men jag fick ett besked om förlängt förordnande eller något sådant. Ända fram till 2009!! :OO Jag är sedan GU omplacerad till armésjukskötare, vilket torde vara orsaken till att jag ej blir avskriven. I samband med omplaceringen blev jag dessutom befordrad till sergeant!! Inte illa för en tomhylsa eller hur?? :e
266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2