Turnering, 15 spelare kvar av 300. Blindsen är höga som fan och jag synar pre-flop en höjning blinds x2. Dock höjs den ytterligare x4 och jag foldar min hand (88). Men vad kommer upp på floppen, 884!
Bakom datorn höjer jag på ögonbrynen och svär lite. Klarar man hålla ett bra pokerface i en stor live-turnering i det läget? :)
då spelar det j ingen roll eftersom du foldat.. om du var short skulle jag ställt in på 8-8 du har ju paret pre flop och hade någon gått emot så hade de ju synat ett fyrtal :) fast det visste du ju inte.. haha :)
Om man ska bli upprörd varje gång man slänger en hand som skulle blivit något bra senare har du mycket att gråta över i ditt framtida pokerliv. Har självklart själv slängt många många händer som visat sig bli färgstegar, fyrtal och annat gött. Bara att försöka övertyga sig själv om att man spelade rätt, hur jobbigt det kan kännas just då. ;)
F.ö. hade jag nog utan att känna till omständigheterna alls, ställt in före floppen rätt ofta i din situation. :)
Rätt? Då saknas ju lite information.. Gav 15 plats några pengar? Hur stor stack hade du jämfört med resten/ditt bord/avg. stack? Hade jag varit short stacked (<10 BB) i det där läget hade jag antagligen inte tvekat länge och gjort ett move.
252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2