webForumDet fria alternativet

Äntligen!

Politik & samhälle

13 svar · 629 visningar · startad av Coccozz

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg
Frågan#1

Piratpartiet är nu så gott som på den säkra sidan! Vi har ungefär 1500 namnunderskrifter nu, och fler kommer, det enda som vi väntar på nu är att alla skall skickas in och ta vägen runt Notarius Publicus!

För övrigt har partiet också fler än 1000 betalande meddlemar numer vilket innebär att vi bara är dryga 200 medlemmar förre än Grön Ungdom!

På en månad! WEIII :birp

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Synd bara att piratpartiet till stor del består av infantila småbarn som inte är tillräckligt torra bakom öronen för att förstå sig på politik.

Haha, ja, det finns de som tror sig veta vilka partiet består av. Dock måste påpekas att det, för att ditt påstående skall kunna göras gällande, måste det vara den psykiska, och inte fysiska, åldern som räknas, och att alla medlemmerna vore efterblivna. Annars kommer medelåldern hos medlemmarna hamna betydligt högre ;).
Men det var säkert det du menade :p.

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

Osäkra siffror tydligen!

kalleanka partiet skrev:

JUST NU: 492 AV 2000 SIGNATURER (PLUS CA 1025 INSAMLADE MEN INTE CENTRALT SAMMANRÄKNADE). 9 DAGAR TILL MÅLET.

Kan man tolka det som att 1025 är insamlade men osäkra eller vad, att ni inte orkar/kan räkna så stora siffror? :e

Coccozz skrev:

för att ditt påstående skall kunna göras gällande, måste det vara den psykiska, och inte fysiska, åldern som räknas, och att alla medlemmerna vore efterblivna

Efterblivna? Vad säger du, att människor som inte förstår sig på politik är efterblivna? :o

Seriöst värre;

piratpartiet.se skrev:

Man hör ibland att man måste ge upp lite frihet för att få trygghet. Knäcka några ägg till omeletten. Och om man hårddrar det så kan man ju faktiskt garanterat fängsla samtliga brottslingar som finns i Sverige idag. Man behöver bara ett fängelse med plats för nio miljoner personer, gott om vakter och en liten men aggressiv hund. Visst, det är lite opraktiskt, men bara det hjälper till att fånga grova brottslingar så är det väl helt OK med vilka medel som helst? Och omelett är ju både gott och nyttigt.

GunnarD skrev:

Osäkra siffror tydligen!

Kan man tolka det som att 1025 är insamlade men osäkra eller vad, att ni inte orkar/kan räkna så stora siffror? :e

Nej, det kan man tolka som att de inte är inskickade. Man kan ju inte räkna underskrifter som inte anlänt. Detta är siffror som mejlats in till honom efter lördagens namnsamling ;). Exakta siffror kommer under veckan då de anländer till hans adress ;).
Det hade du kunnat läsa om du kollat i forumet ;). Men nu vet du ändå :P.

OveRRidE skrev:

Efterblivna? Vad säger du, att människor som inte förstår sig på politik är efterblivna?

Nej, jag säger att du måste syfta på den mentala åldern och inte den fysiska åldern för att få medelåldern på medlemmarna att bli samma som hos småbarn och inte ens då stämmer det om inte DU har förutsatt att alla hade en barnsligt låg mental ålder. De flesta medlemmarna i partiet har i verkligheten en avsevärt högre medelålder än den du nämner, oavsett om du syftar på mentala eller fysisk ålder, därför reflekterade jag högt över hur du tänkte när du fick medelåldern till att bli samma som hos ett småbarn. Du kanske kan berätta det så slipper jag fundera mer?! :OO

Medlem sedan jan. 2003247 inlägg

Snälla Coccozz, vad skulle du tjäna på om dom får som dom vill?
Kan du inte ladda ner spel och filmer redan nu utan att ha någon större risk för att åka fast?

Coccozz skrev:

Du kanske kan berätta det så slipper jag fundera mer?!

Grabbar som gör i byxorna av ilska när man inte får ladda ner warez längre, anser jag inte passande på en politisk arena.

flumpa skrev:

Snälla Coccozz, vad skulle du tjäna på om dom får som dom vill?
Kan du inte ladda ner spel och filmer redan nu utan att ha någon större risk för att åka fast?

Jag skulle få en stärkt integritet, samt få igenom en hel del önskemål kring immaterialrätten som jag har gemensamt med partiet.
Jag, personligen, tankar inte alls idagsläget ;).

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Men bort med de här jävla politik_trams_trådarna från cafét för helvete!

Men Bire, vad gör det dig om det finns någon enstaka "politik_trams_tråd" i caféet när du kan intressera dig för någon av de andra trams trådarna istället?
Jag ville inte föra en seriös diskussion kring ämnet, utan bara skrika ut min glädje kring att (P) fått ihop sina 1500 namn och att vi närmar oss Grön Ungdom varpå jag postade i caféet. Sorry Bire, men du har inte ensamrätt på det här forumet :P

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Bire skrev:

Men bort med de här jävla politik_trams_trådarna från cafét för helvete!

Tja, smågrabbarna har ju inte mycket till politik i sitt enfrågesmissnöjesparti direkt, så Cafét är väl alldeles ypperligt för sån här smörja? ;)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Nej, jag har inte ensamrätt.. Men Du bör väl kunna posta dina tramstrådar på rätt ställe. Eller påstår du på fullt allvar att dina trådar inte blir en politisk diskussion?

:stefan: skrev:

Tja, smågrabbarna har ju inte mycket till politik i sitt enfrågesmissnöjesparti direkt, så Cafét är väl alldeles ypperligt för sån här smörja? ;)

Nu startade jag inte tråden för att diskutera politik, utan för att jubla ut lycka, det anser jag caféet passa bra till. Det är synd att få förstår hur seriösa vi är... Menmen, alla kommer säkert förstå i sinom tid.

Bire skrev:

Nej, jag har inte ensamrätt.. Men Du bör väl kunna posta dina tramstrådar på rätt ställe. Eller påstår du på fullt allvar att dina trådar inte blir en politisk diskussion?

Hur skall jag kunna veta vad de blir? Det är ju de övriga forummedlemmarna som avgör?! Jag postade i Caféet för att jag ville jubla ut min lycka som sagt, jag ser inte var annars jag skulle postat?!

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)