det är därför man vägrar trycka så man blir kopplad till telefonist direkt :e §e
I bland blir man nästan som den där tanten som ringde in till radio och klagde på detta med dubbelsändningar, internet och hela faderullan.
Tror jag hålle rpå bli knäpp på alla företag som har dessa fin fina telefonväxlar med knappval.
Tryck 1 om du vill bla, 2 om du vill si, 3 om du vill ha ha, 4 om du vill gör så, 5 om du vill.. balbla..
Väldigt behändigt för företagen, men jag, inte du, men Jag! Jag blir helt tokig. Ringer till telia, vill ha information om faktura, följer alla instruktioner hit och dit, och där efter en 30 min eller var det 45 min så kommer man äntligen fram till den "fina" telefonisten och man tänker; Ahh haa... nu ska vi snacka faktura..
- Men vad nu? Jo, nu frågar hon vilket nummer gäller fakturan, jag rabblar upp 070... , vilket faktura nummer, rabblar upp.. blabla..
Varför in i hela friden frågo hon ens, om deras rara växel ställde de rara frågorna:
- Vilket telefonnummer gäller det?
- Vilket är faktura numret?
garargh.. växlar, man borde kasta de smarta 1 gör si, 2 gör så-växlarna till sjöss och anställa fler telefonister, så man får lite personlig service, aargh..
ehm..