webForumDet fria alternativet

Dåtid och utid......

Småprat

34 svar · 1 903 visningar · startad av bigj · sida 2 av 2

Frågan, av bigj

Hejsan Då vi rörde om ordentligt, så går vi vidare i våra efterspaningar efter de totalitära tendenserna. Vi håller upp Nazityskland som referens och utgångspunkt! Frågan blir då denna – vad attraherade människor att hamna i armarna på Adolf och hans nazzar? Det finns flera svar, några tager vi upp här! Ett säkert kort var att spela på folks rädsla för det okända, eller folks oförmåga att reage

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 200684 inlägg

Revideringen.....

Hejsan Compusa!

Skillanden är bara att medan du förfalskade det bigj har skrivit, genom dina exempel, så använde ju bigj bara sin text för att visa att det fanns likheter mellan ordalydelserna. Medan bigj bara bytte ut ord, så genomförde du en historieförfalskning!

Vilket lätt kan konstateras genom att bigj inte citerade någon - men det gjorde du nu! Därmed så faller ju din grej på att du ljuger genom att lägga andra ord i min text som inte fanns där när bigj skrev dem! ;)

Det kan man ju inte lägga till big till last, den gode bigj bara tog exempel som voro påhittade, alltså sysslade bigj inte med historierevisionism! Det gjorde som skrivet du! En viss, men ändock, klar skillnad! ;)

Att du sedan kanske inte förstod det jag ursprungligen skrev, eller ens förstår nu, är en annan sak! Kanske därför du lättare passar in på de 97 procenten i tråden som moderatorn fick åtuta, och inte de små 3 procenten som den gode bigj stodo för? :e :e :e

Här skulle man nästan kunna utbrista det gamla segertjutet.......bortgjord och klar, näste....ho ho ho......Men jag avstår för den goda sakens skull! ;)

MVH
bigj

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Då tråden verkar ha glidit ifrån sitt ämne totalt och numera inte handlar om politik flyttas den till Caféet.
Angående bigjs sifferexercis ställer jag mig en stilla undran; hur kan 3 av totalt 47 redigerade inlägg bli 3%?

Siffrorna de små....

Hejsan moderatoren!

Ja, du inte vet jag, det var ju du som tagit fram dem! :birp :birp :birp

Du har allt svårt att hantera din avund mot bigj, inte sant? Åter hittade du en anledning att förhindra debatteringen....... ;)

MVH
bigj

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Var hade jag tagit fram fram dem?

Mr. N. i PM skrev:

47 inlägg har jag redigerat hittills i dina trådar, 17 av dem är skrivna av dig, alltså 36%. Nu är det emellertid så att 14 av dessa redigerades eftersom de antingen innehöll kommentarer eller citat med personangrepp (skrivna av andra medlemmar, mot dig). Kvar har vi alltså bara 3 inlägg där du själv faktiskt bröt mot reglerna, detta motsvarar 6% av de totala redigeringarna. Är detta att tillämpa reglerna enbart på dem som gör bort mina "polare"?

Tre eller sex....

Hejsan moderatoren!

Då kan man ju fundera varför du alls skrev detta:
"Angående bigjs sifferexercis ställer jag mig en stilla undran; hur kan 3 av totalt 47 redigerade inlägg bli 3%?"

Så det är sex procent nu? Hade för mig att du tidigare skrev 3 procent, men det spelar ju mindre roll i denna sak!
Om nu de övriga står för personangreppen, enligt dig - varför stänger du, låser, mina trådar då? Och dessutom skyller på mig? ;)

Ävenledes verkar det ju vara som så att så fort bigj börjar få övertaget över dina polare, då låser du eller flyttar bigj:s trådar! Är det för att skydda kotteriet mot att bigj med tiden annars förmodligen kommer att göra bort dem en efter en? :e

Slutligen, det finns ju en tråd kvar, som du av någon anledning ännu inte funnit någon anledning att stoppa! Där duggar ju också personangreppen tätt, och även där sysslar ju klientelen med att enbart gå på person! Väntar du bara på ett tillfälle då bigj försvarar sig mot dessa angrepp eller?

Ho ho ho....tala om att ordningsvakten istället verkar vara en slags dörrvakt...... där endast kotteriet släpps in! :e :e

MVH
bigj

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

bigj: Det är skillnad på tre inlägg och tre procent, i alla fall förhållandet 3/47. I alla fall när jag gick i skolan. Det är ju visserligen några år sedan nu så jag kan ha fel. :OO

bigj skrev:

Så det är sex procent nu? Hade för mig att du tidigare skrev 3 procent, ...

Det var ju du som skrev det. Killen med koll - i tredjepersonsperspektiv.

Medlem sedan dec. 20051 420 inlägg

Jag tycker det är rätt så irrelevant hur många procent som faktiskt bryter mot reglerna.. när 90% av allt bigj skriver ändå är ren smörja som inte leder någonstans.

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg

HiDensity skrev:

Jag tycker det är rätt så irrelevant hur många procent som faktiskt bryter mot reglerna.. när 90% av allt bigj skriver ändå är ren smörja som inte leder någonstans.

(y)

Bojkotten nu outhärdig...

Hejsan!

Jepp, tydligen var det 6 och inte 3 procent. Då blir ju ställningen något mer försämrad för bigj, alltså 6 mot 93 procent styggheter!
Det giver ju perspektiv åt bl.a. denna text:

(Av HiDensity) "Jag tycker det är rätt så irrelevant hur många procent som faktiskt bryter mot reglerna.. när 90% av allt bigj skriver ändå är ren smörja som inte leder någonstans."

Bigj står för 6 procent av snörjan medan de totalitära står för 93 procent.......rätt bra ändå.... :e :birp :e

MVH
bigj

Medlem sedan dec. 20051 420 inlägg

bigj skrev:

Bigj står för 6 procent av snörjan medan de totalitära står för 93 procent.......rätt bra ändå.... :e :birp :e

MVH
bigj

och den sista procenten står tomten för gissar jag på..

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

bigj skrev:

Jepp, tydligen var det 6 och inte 3 procent.

Du menar alltså på fullaste allvar att du hade fel? Inte illa.

Medlem sedan jan. 20013 582 inlägg

Okej... Kan någon förklara för mig vad denna tråden handlar om??? :/

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg

devotion skrev:

Vi repeterar procentkapitlet i 8:ans räknebok :birp

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

devotion skrev:

nej, det är bara att ignorera och gå vidare, här fins inget att se.

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

bigj : Tillfälligt avstängd

(y)

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)