Dagens I-landsproblem
382 svar · 64 966 visningar · startad av Cassady · sida 3 av 20
Frågan, av Cassady
Här listar vi dagens I-landsproblem. 1) Min kaffebryggare brygger inte sista koppen. Fyller jag vatten för 2 koppar kaffe brygger den bara en och vattnet för den andra blir kvar i bryggaren. Vill jag ha 2 koppar kaffe måste jag alltså fylla vatten och kaffe för 3 koppar. (n)
Läs frågan i sin helhet →Lizard King skrev:
Danny: Nackdelen är att bönor ger en jävla massa gaser.
Det i sin tur skapar ju uppvärmning och då återvinner man ju energin vilket ligger i tiden...
Danny skrev:
Det i sin tur skapar ju uppvärmning och då återvinner man ju energin vilket ligger i tiden...
Återvinner? Värme är ju den lägsta energiformen, det är ju snarare så att den går till spillo. ;)
Fia skrev:
Återvinner? Värme är ju den lägsta energiformen, det är ju snarare så att den går till spillo. ;)
Just ja, det är ju det alla fysiker är rädda för. Ni vet, energi kan ju inte förstöras, bara omvandlas, om som Fia säger är det värme i det lägsta stadiet, sååå... till slut kommer vi få varmt som fan här.
Men jag menade att då kan jag dra ner på elen som ju är en väldigt "hög" och ren energiform (ja den kan omvandlas till det mesta) och därmed har jag sparat lite :)
I-landsproblem: Sidor med inloggning där sidan tar lång tid på sig att ladda och sedan sätter fokus till användarnamnet. Så när jag har skrivit användarnamn och halva lösenordet så flyttas fokus, och jag fortsätter att skriva lösenordet i usernamerutan.
Yeah, I hate that!
Sidan hatar ändå säkert dig, så spelar det någon roll?
Dagen i-landsprobelm för mig, är att jag inte kan komma på något besvärande att gnälla på.
Jag har ont i magen. Det är ett problem.
Dagens I-lansproblem enligt mig: Att min fars vän fortfarande har windows 98 och 50k/modem och att dem är virusinfekterade. Blir så trött på att försöka fixa datorer med ett uråldrigt operativsystem: Min lösning, tömde en temp-mapp och gick hem... orkar inte bry mig längre om dessa hopplösa fall.. IT-Guden glömde vissa...
Dagens I-landsproblem: jag hann aldrig smaka ballerina bananchoklad. :(
Fia skrev:
Dagens I-landsproblem: jag hann aldrig smaka ballerina bananchoklad. :(
Du missade inget speciellt.
Dagens i-landsproblem: Jag fick läsa en begagnad Metro på busen idag. :(
Dagens I-landsproblem; Daniel på kontoret vill inte ha svarta magneter på vår whiteboard i utvecklarrummet.
Dagens I-landsproblem: Det är en hel timma kvar innan jag måste in till stan och byta bank.
Dagens I-landsproblem: mina gratisbiobiljetter som jag fick för något år sedan går ut i morgon så jag måste gå på bio i kväll.
Dagens I-landsproblem: Tvättstugan är i kåken bredvid så jag får ta på mig en tjock tröja när jag ska byta tvätt i maskinen
Dryden skrev:
Dagens I-landsproblem: mina gratisbiobiljetter som jag fick för något år sedan går ut i morgon så jag måste gå på bio i kväll.
Aj. aj, aj. :)
Dagens I-landsproblem hos föräldrarna på Gran Canaria: Fick ett sms där dom skriver att dom har svårt att hitta kaffe som duger! :)