Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inläggNu är det fanimej dags att dela ut spöstraff till folk som inte tar bort sina annonser från Blocket när grejerna blivit sålda.
Har under senaste veckan försökt få kontakt med säljarna till 6 olika annonser. Efter femtielva försök med både mail, sms och telefon, så har SAMTLIGA (!!!) svarat idag och talat om att grejen redan är såld (utom en som skänkt bort sin pryl till Myrorna).
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg...och lika mycket spöstraff (som i inlägget ovan) borde delas ut till tvättstugeanarkister. Eller om man skulle komplettera med att rycka ut naglarna på just dom.
Jodå, det ligger ju, av obegriplig anledning, ett löjets skimmer över folk som gnäller över att andra snor ens tvätt-tider, helt eller delvis. Men fan vad det retar mig och fan vilket krångel och helvete dom ställer till med för den som faktiskt bokat tiden.
Skottpengar kan också vara ett alternativ.
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inläggHur kommer det sig att ena kanalen ligger 5-10 sekunder före när SVT sänder samma program simultant i två olika kanaler? Ska det behöva vara på det sättet? Här betalar man dyra licensavgifter, åsså kan man TJUVKIKA och se vad som kommer att hända i en annan kanal!!!!
PotetaMedlem sedan maj 20053 909 inlägg
Danne V skrev:
Hur kommer det sig att ena kanalen ligger 5-10 sekunder före när SVT sänder samma program simultant i två olika kanaler? Ska det behöva vara på det sättet? Här betalar man dyra licensavgifter, åsså kan man TJUVKIKA och se vad som kommer att hända i en annan kanal!!!!
Haha, jag minns när TV 4 fanns gratis via parabol. På vissa ställen gick det inte att få in ok signal via det vanliga marknätet så där fick man sätta upp en parabol enbart för TV 4. Ofta hade man dock TV 4 via marknätet också för att kunna se lokalnyheterna men bilden var väldigt dålig. (Jodå, för er ungtuppar kan jag meddela att det fanns dålig bild, typ massa brus och/eller skuggor i bilden. :P)
Problemet var bara att en ny fluga hade ploppat upp, nämligen Bingolotto. I början (kanske nu med??) gällde det att vara snabbast att ringa när man fick bingo. Dock låg TV 4 via parabol typ 2-3 sekunder efter och det upprörde många eftersom de inte hade samma chans att komma först. Det var ju ingen idé att ringa när man från början låg 2-3 sekunder efter... Stort problem på den tiden. :e
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggLämnade in min fina HTC på reparation då en pixel börjat lysa konstant på displayen och får en lånemobil under tiden.
En SonyEricsson.
En dumbphone.
En rosa! x(
Känner mig som Dryden. :e
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg
:stefan: skrev:
Lämnade in min fina HTC på reparation då en pixel börjat lysa konstant på displayen och får en lånemobil under tiden.
En SonyEricsson.
En dumbphone.
En rosa! x(
Känner mig som Dryden. :e
Straffet för att du valde en HTC! :e :P
Trodde jag hade en micro-USB-hemma så jag ryckte min jailbreakade AppleTV från strömmen för att uppdatera den. Tills jag insåg att kabeln ligger på jobbet. :l
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
Dryden skrev:
Straffet för att du valde en HTC! :e :P
Tja, hade jag varit så dum och tagit en iFån hade jag ju inte kunnat lämna in den alls, garantin hade ju gått åt fanders häromdan när jag använde den när det var nån minusgrad ute... :moose
FiaMedlem sedan apr. 20042 994 inläggAlltså, vad ska man göra med all nyttig information man får som man aldrig hinner läsa? Fria tidningen, Naturskyddsföreningens tidning, ComputerSweden, fack hit, karriär dit? Mår dåligt av att se dem samlas i högar. :bla
CCarSolMedlem sedan maj 20119 inlägg
Fia skrev:
Alltså, vad ska man göra med all nyttig information man får som man aldrig hinner läsa? Fria tidningen, Naturskyddsföreningens tidning, ComputerSweden, fack hit, karriär dit? Mår dåligt av att se dem samlas i högar. :bla
kan inte du elda upp det?
Folk som spammar på forum. :p
Jag vill ha en brödrost där man kan rosta ena sidan av brödskivan med lägre intensitet, eller stänga av ena sidan. Skulle vara praktiskt för kantbitar, eller i detta fall, ännu värre, en baguette-bit som jag ville piffa upp lite.
Wow! Lyxvarianter! Fast jag vill ju bara ha en vanlig brödrost med just den funktionen. Däremot har jag hittat ett annat intressant spår bland mina videoprenumerationer. Bagelfunktion är vad jag borde leta efter. Det är en funktion som låter en stänga av innerelementen. (Demonstration runt 8.30-strecket.)
https://www.youtube.com/watch?v=D_3TgNTgzFY
Danne VMedlem sedan aug. 20068 090 inlägg
nitro2k01 skrev:
Jag vill ha en brödrost där man kan rosta ena sidan av brödskivan med lägre intensitet, eller stänga av ena sidan. Skulle vara praktiskt för kantbitar, eller i detta fall, ännu värre, en baguette-bit som jag ville piffa upp lite.
Slår vad om att du redan har utrustning för det där: Grillen i ugnstaket.
FiaMedlem sedan apr. 20042 994 inlägg
clarkbones skrev:
18-siffriga ocr-nummer!
Hakar på där och lägger till fakturaavgifter på mailfakturor! Så sniket. De behöver ju inte ens printa nåt själva.
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Fia skrev:
Hakar på där och lägger till fakturaavgifter på mailfakturor! Så sniket. De behöver ju inte ens printa nåt själva.
Horribelt! Bredband2 tog/tar ut avgift på e-postfakturor. När jag frågade dem varför svarade de att "det är så många som missar e-postfakturorna så då måste vi ta ut en avgift på dem." Japp, så svarade de. Påminnelseavgift, någon? Idioti.
Ligger i hängmattan och jobbar! Det är ju trevligt att ligga i solen, men ligger jag åt ena hållet får jag solen i ögonen och det blir svårt att se på skärmen. Åt andra hållet så lyser solen rätt in i skärmen, kära bullen: snälla hjälp mig!
Gildebrand skrev:
Ligger i hängmattan och jobbar! Det är ju trevligt att ligga i solen, men ligger jag åt ena hållet får jag solen i ögonen och det blir svårt att se på skärmen. Åt andra hållet så lyser solen rätt in i skärmen, kära bullen: snälla hjälp mig!
Klassiskt geek bekymmer. Ta en filt, lägg den över skärmen och över dig själv. Sen när du vill chilla och sola så är det bara att ta bort filten från huvudet och luta dig tillbaka. Och när du ska arbeta är det bara att ta den över huvudet igen.
Gildebrand skrev:
Ta in en fas-3are som gör ditt jobb, du får till och med betalt för det.