Nej, det där är inte tufft. Det är jävligt tufft!
Det här =är= tufft...
14 svar · 647 visningar · startad av tydal
Hihi. Inte spelat det. Men det verkar ju kul. I en kvart ;)
Sitter här med Day of the Tentacle-CD:n. Det får bli nästa spel. Fast jag måste köpa extraminne til telefonen om jag ska få plats med allt tal...
Sen får det bli Monkey Island 2 och Sam and Max...
Man har ju vuxit upp med de här spelen.
kasta in Bubble Bobble!!!
Maniac Mansion rockar!
Nu har du gjort mig sugen på Zak McCracken också, jag måste nog leta lite i lådorna... :)
@nders skrev:
Hmm...
Var du ens född i Bubble Bobble-tider? =)
Näh, men man har ju en syrra och en brorsa. Var väl 3-4 år gammal senaste gången jag spelade det. Synd att man inte kan få igång sitt NES numera. :l
Jo ScummVM är helgrymt!
Oh, Bubble bobble... :f :f :f *sakna*
Danny skrev:
kasta in Bubble Bobble!!!
Då funkar inte ScummVM, då behöver du en emulator för lämplig spelkonsol till mobilen. Men det är nog lätt fixat!
/r
nitro2k01 skrev:
Då funkar inte ScummVM, då behöver du en emulator för lämplig spelkonsol till mobilen. Men det är nog lätt fixat!
/r
Jaså?! Bubble Bobble som finns till varenda konsoll, dator och arkad också, det var ju synd... jaja... själv brukar jag spela arkadversionen, den är som C64-versionen fast lite bättre. NES-versionen t ex var lite annorlunda ibland, märkligt...
Danny skrev:
Jaså?! Bubble Bobble som finns till varenda konsoll, dator och arkad också, det var ju synd... jaja... själv brukar jag spela arkadversionen, den är som C64-versionen fast lite bättre. NES-versionen t ex var lite annorlunda ibland, märkligt...
ScummVM är inte tänkt att klara av alla spel utan främst spel baserade på Scumm som används i flertalet av LucasArts spel.
Gein skrev:
ScummVM är inte tänkt att klara av alla spel utan främst spel baserade på Scumm som används i flertalet av LucasArts spel.
Okej, jag fattade inte riktigt vad den emulerade, trodde det var som mame eller nåt...