webForumDet fria alternativet

Mellandagsrea!

Småprat

8 svar · 428 visningar · startad av M.Cheraghi

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg
Frågan#1

Det är en kommersiellt jippo, lurar mdborgarna på pengar. Inte alls många varor är på rea, och dom som är på rea är oftast dom varorna som sålts minst under året.

Och folket går ut med en massa pengar i en stor hysteri där dom MÅSTE köpa något, oftast köper man saker som inte är på rea, dvs till ordinarie priser. Sen hela konceptet med att trängas! :( Det gillar jag inte.

Som tur är vet jag hur man hazzlar priser och lyckades få 15% rabatt på en tröja och 40% rabatt på ett par byxor! :e
(Genom att säga att en butik man var inne på tidigare hade dom till de priserna, och sa att jag går dit om jag inte får ner priserna till samma pris) ;)

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Mannen,

två jackor
fyra t-shirts
ett par hawaii-shorts
ett bälte

1010;-

Detta är även den period på året då man utan problem köper XL istället för L bara för att jackan inte finns i någon annan storlek. Don't be dissin'. ;)

Medlem sedan maj 20031 472 inlägg

Detta års rea var grymt dålig tyckte jag. Inte mycket som var på rea utan 98% av sakerna var ordinarie pris skulle jag tro. Brukar vara bättre har jag för mig.

Medlem sedan mars 20032 667 inlägg

Det är Julen som är ett kommersiellt jippo. Mellandagsrean är bara en fortsättning på det hela. :e

Det är skillnad på skog och Stockholm! ;)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

När jag såg kön och väktaren utanför Elgigantens tämligen stora butik i Trollhättan insåg jag att jag borde ha stannat hemma istället. ;)

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Äh, mellandagsrea rockar! :)

* Trevlig jacka, 199:-
* Två finfina t-tröjor i orange färg, 99:-
* Gladiator special edition mega ultra n' shit 3-disc 149:-

(y)

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Är man skicklig när man "hazzlar" så behöver man inte ljuga.

Annars så är man rätt korkad om man är ute efter en vara som är på rea, men köper något annat för ordinarie pris. §e :moose

obelix skrev:

Är man skicklig när man "hazzlar" så behöver man inte ljuga.

Nej, sen finns ju "plocka av larmet och glida ut" -syndromet. Dock är inte jag typen som hazzlar på det sättet, då får man dra en schysst sång så att de blir knäsvaga istället och kunna gå förbi vakten med ett leende! :)

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)