När jag köpte min EOS 350D fick jag med en kod som man kunde ange på Canons hemsida för att gratis få hemskickat ett 256 MB Compact Flash-kort. Jättebra tänkte jag och fyllde glad i hågen i formuläret så fort jag kunde, extraminne är ju alltid bra att ha...
Idag fick jag ett mail från Canon:
Canon skrev:
Leveransförseningar på SanDisk innebär att Canon inte kan skicka ett SanDisk 256 MB CompactFlash®-kort till dig. Därför bifogar vi istället ett SanDisk CompactFlash®-kort på 512 MB.
Vi ber om ursäkt om detta förorsakar besvär.
Sånt här gör mig förbannad, vem fan vill ha ett minneskort som är dubbelt så stort?? Det är ju snart år 2006, inte vill man väl ha en massa grejer som är större än de behöver vara?? Se bara på mobiltelefonerna.. Vem vill gå tillbaka till storlekar som fanns för 10 år sen???
Goda nyheter Mr. N.
Jag har mailat en kontakt som jag har på Canon och förklarat din situation. Hon lovade att lösa det hela så att du får det kort som du egentligen skulle fått så fort de får in såna. I samma brev kommer även ett förfrankerat kuvert så att du kan skicka tillbaka det kort som du felaktigt fick. Jag lyckades även, efter mycket övertalning, få henne att skicka med en faktura, dock något högre än vanligt pga att det blir merjobb för dem, som du kan använda ifall du bestämmer dig för att behålla det kort som du fick först. :bla :L