...i vissa frågor. Skickade ett mail till en tjänsteman inom kommunen i ett ärende. Eftersom han inte hade en susning om att han var kontaktperson i ärendet så gjorde han en forward till en tjänstechef (min högsta chef) som i sin tur (eftersom inte heller han visste någonting) skickade mailet vidare till sin sekreterare (min kollega). Gissa vem som fick mail för en stund sedan? Moi! :OO
Så går det när man sätter rätt person på rätt plats i en organisation.
Jag har skickat ett nytt mail till tjänsteman nummer ett. Försökte vara ännu mer pedagogisk. Återstår att om om det går vägen eller inte. Jag har inga större förhoppningar faktiskt.
Jag har skickat ett nytt mail till tjänsteman nummer ett. Försökte vara ännu mer pedagogisk. Återstår att om om det går vägen eller inte. Jag har inga större förhoppningar faktiskt.
Inkluderade du hans tjänstespecifikation? (Som kontaktperson...) §jr
Om det inte fungerar, kan du ju svara din högsta chefs sekreterare med att du vet vem som är kontaktperson... och be henne/honom kontakta vederbörande... §e
Har stött på liknande saker när jag varit i kontakt med tjänstemännen i min kommun. En gång när jag ringde kopplade dom runt mig i en kvart tills jag var tillbaka hos den jag talade med först.
286 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e