webForumDet fria alternativet

dreamhack

Småprat

21 svar · 1 066 visningar · startad av voigtann1 · sida 2 av 2

Frågan, av voigtann1

Vill bara säga hej ifrån Dreamhack. Ni som är här kanske vill träffas :D

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Japp, DHW05 sög verkligen. Det har varit bättre andra år även att nånting har strulat.

Varför? Jo, det var 10års jubileum, iår och det märktes inte alls. Jag trodde de skulle visa filmer från förr men då visades några kortspel istället.
Det som det var lite mer av var vel att de delade ut mycket mer saker.

Invigningen:
-Välkommmen till dhw05, *poff* mörkt.

- Nu ska vi visa lite från STORM, åhh vad intressant.

Dåligt med tävlingar, events, montrar... Toaletterna stängdes av lite titt som tätt o man visste inte vilken som var öppen.

Dock fanns det lite som var bra - Crew.
1. De kom inte o skrek att man skulle vakna tex kl 4 på söndag morgon.
Jag åker trots allt 35 mil för att komma på detta o vill då sova ut, sovsalen då frågar de? Nä, dit går folk o skriver ändå.

2. De gick runt o FRÅGADE på ett snällt sätt om de fick ta burkarna. Trevligt.

3. Vi som åkte ner hade två bilar och hade då tagit med 2st comradio för att slippa ringa till varandra då vi ville något. När vi närmade oss elmia fick vi in andra röster och förstod då att det var DH och strängde av våra. Dock missuppfattade jag då någon frågade vad de skulle göra med en bråkmakare och sa att de skulle skicka honom till Gränna. Vilket blev lite funderingar kring.. men vi stängde av.
SEn från kl 3 på söndagen tog vi fram radion igen o lyssnades och började prata, de trodde då att vi var crew men efter ett tag smög sanningen fram o vi sa att vi satt i publichavet.
Inte ens då blev de sura, då vi hade sagt att Grrl-tech behövde 2 frivilliga som hade tid att bära lite saker.
Visste, de kom dit o frågade vad de skule göra o grrltech visste inte vad det var frågan om. Själv satt man bara o kollade på då vi satt där.

Slutsats:
Var det värt 650kr? Nope.
Var det värt 945kr som jag o en polare betalade för 1½ plats. njee, men ändå ja.
Vi hade en kylbox som gick på 12v och var inkopplad på EN plats helt själv.
Crew kom och såg väskan o frågade vem dennes var. o jag sa vel att det var våran.
-Den får ni inte ha!
-nähä varför då frågade jag, yrvaken ur min sovsäck.
-den alstrar värme

Jag kände på den och den var kall.
Han blev då lite fundersam o frågade sin polare

-Ja men den står på en egen elplats
-Vadå?
-Vi delar på 3 platser för att få lite mer space, och då är det en elkontakt över å där har vi elboxen.
Han såg fundersam ut igen och frågade:
-Har ni köpt en plats för att bara ha en elbox.
- Nä för att få mer plats.

Han lyser på boxen och säger till slut:
-Jag har inte sett den, och går sin väg.

Medlem sedan jan. 2004308 inlägg

silfver skrev:

Visst var Dreamhack i år det sämsta någonsin?

Det var nog bara för jag inte var där i år! :e

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)