Vilka skall dit i år? Hade varit kul om man kunde träffas :e kommer självklart ha wf tröjan på mig så det är bara att börja leta isåfall :e
Dreamhack i år?
34 svar · 1 066 visningar · startad av voigtann1
omg lol ffs wtf NEJ!
tja... World of Warcraft blir det nog bara... :e
För de som inte kan fixa 1 biljett så har jag en extra över. :e Om någon vill ha med sig en extra vän :e
Med tanke på Dreamhacks inställning vad gäller lagbrott i år så blir det absolut inte något sjätte DH för mig.
legis skrev:
Med tanke på Dreamhacks inställning vad gäller lagbrott i år så blir det absolut inte något sjätte DH för mig.
Brukar de inte gå ut officiellt med att de är "mot piratkopiering" men att de inte tar ansvar för vad besökarna gör sinsemellan? Eller har du läst nåt speciellt?
Hade varit redigt skoj att åka dit iår, men pengarna och någon att gå med tryter. :l
silfver skrev:
Brukar de inte gå ut officiellt med att de är "mot piratkopiering" men att de inte tar ansvar för vad besökarna gör sinsemellan? Eller har du läst nåt speciellt?
Jo, men det kommer de inte att göra i år. I år tar de inte ställning mot piratkopiering.
legis skrev:
Jo, men det kommer de inte att göra i år. I år tar de inte ställning mot piratkopiering.
Jag var tvungen att läsa igenom det där stycket flera gånger. Rätta mig nu om jag har fel.
Microsoft tänker inte delta för att Dreamhack den här gången kommer att "agera poliser eller jaga fildelare"? Varför är det här något som Microsoft inte kan acceptera?
silfver skrev:
Jag var tvungen att läsa igenom det där stycket flera gånger. Rätta mig nu om jag har fel.
Microsoft tänker inte delta för att Dreamhack den här gången kommer att "agera poliser eller jaga fildelare"? Varför är det här något som Microsoft inte kan acceptera?
Microsoft vill inte samarbeta med Dreamhack som har bestämt sig att "luckra upp" i den piratkopieringspolicy de haft tidigare år. Microsoft har under tidigare år varit med och arrangerat evenemang på Dreamhack under förutsättningen att Dreamhack tagit ställning mot piratkopiering.
silfver skrev:
Som Phorpher säger. Microsoft (och DICE med BF2) kommer inte att delta på Dreamhack i år eftersom Dreamhack inte tar officiell ställning mot piratkopiering, vilket de gjort tidigare år.
legis, jag ber om ursäkt. Jag missuppfattade ditt första inlägg. Jag trodde du menade motsatsen. Att Dreamhack tog ställning MOT piratkopiering. Du menade alltså att du inte ska gå bara för att de inte gör detta i år.
Då är jag med.
Undra vad det är för ställning de har tagit tidigare år. Att de annonserat "Piracy is a crime" på deras hemsida? Och det intressanta är väl vad de inte kommer göra mot piratkopieringen i år.
Men i och med den nya lagen om upphovsrättsskyddat material, måste Dreamhack göra något åt piratkopieringen då?
silfver skrev:
legis, jag ber om ursäkt. Jag missuppfattade ditt första inlägg. Jag trodde du menade motsatsen. Att Dreamhack tog ställning MOT piratkopiering. Du menade alltså att du inte ska gå bara för att de inte gör detta i år.
Då är jag med.
Undra vad det är för ställning de har tagit tidigare år. Att de annonserat "Piracy is a crime" på deras hemsida? Och det intressanta är väl vad de inte kommer göra mot piratkopieringen i år.
Men i och med den nya lagen om upphovsrättsskyddat material, måste Dreamhack göra något åt piratkopieringen då?
Tidigare år har de officiellt tagit ställning mot piratkopiering genom att bl.a. inte tillåta såna diskussioner på deras forum, inte tillåtit publicering av adresser till dc-hubbar osv, haft text på sin hemsida om att det inte är tillåtet osv. Det är inga stora speciellt komplicerade önskemål Microsoft haft tidigare år. Precis som du indikerar har besökarna nog inte ens lagt märke till något.
Dreamhack måste inte göra något åt detta men man behöver ju inte vara någon raketforskare för att inse vilka signaler detta ger till företag som tillverkar mjukvara. Dessutom innebär det ju indirekt att de "tillåter" kriminell verksamhet under deras tak.
silfver skrev:
Jag ska dit! För åttonde gången. :e
Oväntat. Tar du datorn i en skottkärra och knallar över till Tipshallen? :L ;)
Jag har blivit mordhotad av fyra stycken LAN-hjältar så jag ska dit och skrämma skiten ur dem, orkar inte lira dock. Räcker med praccarna jag kan spela hemma, och 1on1-liren jag drar här på WCG.
Sist jag var dit blev jag bombförkyld av att sova i den där dragiga betonghallen. Aldrig mer...
Fia: Det är så på alla LAN. Sitter just nu i ett "LAN" (evenemang) och det kan fan inte vara mer än 14 grader, är det meningen att man ska bli sjuk efter varenda evenemang man är på?
*host*..*nördar*...*host*.... :e