Nu vill jag inte smutskasta min kollega, han är en mycket trevlig och vänlig person, men han har mynnat vissa uttryck som jag tänkte dela med mig av.
Enligt honom...
...är a++ samma sak som html
...finns inte []-klamrarna att skriva in på tangentbordet, utan man måste gå genom teckensnittshanterare.
...poppar det upp ett 10-tal rutor om man börjar med /-tecknet i kalkylatorn på datorn.
Har en kollega som envisas med att skriva alla mail med stora bokstäver, även sen jag påpekat ett flertal gånger.
Var med om en annan kille som gjorde nästan 200 st elseif satser istället för att göra en loop. Det funkade ju. :l
Nu vill jag inte smutskasta min kollega, han är en mycket trevlig och vänlig person, men han har mynnat vissa uttryck som jag tänkte dela med mig av.
Enligt honom...
...är a++ samma sak som html
...finns inte []-klamrarna att skriva in på tangentbordet, utan man måste gå genom teckensnittshanterare.
...poppar det upp ett 10-tal rutor om man börjar med /-tecknet i kalkylatorn på datorn.
Enjoy! :bire
Fyller på listan efterhand.
"Att tala innan man har tänkt är som att torka sig i röven innan man skitit..."
Icke namngiven kollega:
1. "Det här Access, vad är det och har vi det?"
2. "Och hur gör man det där tecknet? " *pekar på \*
3. "Om jag öppnar ett Excel ark på nätet, varför kan jag inte göra ändringar och spara det så andra kan se ändringarna?"
Hehe, på ett lager jag jobbade på för många år sen fanns det en gubbe som inte hade alla paddlar i vattnet. Han tyckte det var helt otroligt att hans fru visste i vilken ända av tunnelbanetåget de skulle sitta för att hamna vid rätt utgång när de klev av... :L