Nu ska jag ägna en timme eller två åt så kallad [frä:dagstärapi:]™, vilket i det här fallet består av rensa skrivbordet från papper, sätta in gamla fakturor i en pärm samt lyssna på den halvskabbiga musik som Winamp just nu shufflar fram åt mig. :i
Tjaaa, ledig idag.
Sitta o gäspa & sträcka på sig och bara vara. Kommer nog bli en dag vid datorn o kolla igenom wF. Sen blir det nog lite Kryssbox o slipning av väggarna i hallen.
Min terapi påminner lite om Drydens. Hyffsa undan på skrivbordet, kolla att alla telefonsamtal är gjorda, bocka av på den mentala listan att veckans uppgifter är avklarade. Rammstein på winamp och sol i blick. Slutar 13.00 på fredagar, känns gött.
Trevlig helg tillönskas alla WF:are!
Skriva om buddhismen för att jag var så förbannat korkad att inte göra det INNAN lovet när jag hade chansen ( :OO) och lyssna på musik - Queen, Heart, Lost Horizon, Richie Kotzen... (y)
Som fredagsterapi skrattade jag åt ett fredagsskämt:
Matteläraren: -"Ni är den sämsta klass jag någonsin haft. Jag var tvungen att underkänna 47% av er på matteprovet." Lille Kalle: -"Men, vi är ju inte ens så många."
Jobba fram till kl fem, sedan åka hem och spendera kvällen med att försöka klura ut varför min gamla Volvo 245 inte laddar batteriet som den skall. Måste ha ordningen inför morgondagen. :x
Jag körde drydens version av fredagsterapi förra veckan med att rensa skrivbordet och kompletterade det med att flytta runt i arbetsrummet på måndagen (byta håll på skrivbordet, flyttade tavlor, satte in en soffa och sånt).
Denna fredagen jobbade vi bara till 12, så sen gick jag hem, och nu sitter jag här framför datorn och lyssnar på kent och surfar lite... när detta är klart skall jag spela resident evil 4 till PS2 och därefter redigera lite film. Blir en lugn och härlig fredag tror jag :)
Min [frä:dagstärapi:]™ bestod av att gå upp åt fanders för tidigt eftersom tåget gick lika åt fanders för tidigt vid 06.10... :x
Men jag kom till Stockholm och ägnade mig sen åt att på Godthem käka plankstenk (nummer 1 585 624 i ordningen) och att se Mamma Mia! på Cirkus. Kalaskväll! :bire
267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e