webForumDet fria alternativet

Vad är det med chefer?

Småprat

7 svar · 441 visningar · startad av celia

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg
Frågan#1

Om ni har läst den här tråden så vet ni att jag har en del problem med min nuvarande chef. Men så förra veckan fick jag ett samtal från ett annat företag som hade ett jobb att erbjuda. Jag fick komma på intervju och träffa personalansvarig och chefen för Sverige. Allt verkade bra och jag kände verkligen att jag skulle trivas där och göra ett bra jobb.

Igår fick jag veta att jag gått vidare och att det står mellan mig och en annan person. Idag fick jag träffa chefen för USA för han ville vara med och bestämma, eftersom de precis köpt upp det här företaget. Intervjun gick rätt bra, han var trevlig och vi hade rätt roligt. Han tittade igenom min meritförteckning och ställde lite följdfrågor. Tydligen svarade jag för bra på dem för han påstod att jag snabbt skulle bli uttråkad på det erbjudna jobbet och gå vidare inom ett år(!!). :q x( :OO

Tack för den... jag har "bara" ett års yrkeserfarenhet och trodde kanske att jag var underkvalificerad, men nej då, det var tvärtom. Inget att sura för kanske, men som anledning till att inte få ett jobb... Det var ju DE som ringde upp MIG x( Jag som verkligen ville ha det jobbet! Ok, det är inte helt kört än men det känns så :(

Vad är det med chefer egentligen...

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Du skulle nog stått på dig lite kanske? :) I want this job, you fucking yankee! :p

Hur andras chefer är vet jag inte, men min chef är tämligen speciell. Jag hade gärna bytt ut honom. :)

silfver skrev:

Du skulle nog stått på dig lite kanske? :) I want this job, you fucking yankee! :p

:L Jag sa att jag ville ha jobbet och att jag skulle göra ett bra jobb nu men ett utmärkt jobb i framtiden (inom ett år då). Kanske inte skulle sagt det? :p

Medlem sedan apr. 200373 inlägg

Det är de små, små sakerna som oftast gör det ...

Här låter det som de redan hade bestämt sig för den andra. Behöver inte varit USA-bossen som tog det slutgiltiga utan på inrådan av chefen för Sverige eftersom du fick beskedet så fort.

emil_ad skrev:

Det är de små, små sakerna som oftast gör det ...

Här låter det som de redan hade bestämt sig för den andra. Behöver inte varit USA-bossen som tog det slutgiltiga utan på inrådan av chefen för Sverige eftersom du fick beskedet så fort.

Jag har inte fått slutgiltigt besked ännu. På personalansvarige verkade det som att de skulle välja mig, men sen kanske USA-chefen har en annan uppfattning och då blir det nog han som bestämmer. Vad jag vet har han inte träffat den andra än.

Medlem sedan apr. 200373 inlägg

Giganterna står mot varandra då, är inte USA chefen operativ skulle jag tippa på att personalchefens ord väger tyngre, men det är rena spekulationer, iaf skulle jag överlåta sånt helt på en personalchef/ansvarig som oftast är närmre personalen.

Skulle dock ligga på som attan och visa mig hungrig och intresserad av att få jobbet.

Ska bli intressant o följa din kamp =) mest spännande är det ju OM du får jobbet och får ut din hämd genom att gå in till din nuvarande boss och bara säga "Arrivederci" :D

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

emil_ad skrev:

Ska bli intressant o följa din kamp =) mest spännande är det ju OM du får jobbet och får ut din hämd genom att gå in till din nuvarande boss och bara säga "Arrivederci" :D

Glöm inte uppsägningstiden bara. Ifall du har en sån. :)

emil_ad skrev:

Och sen göra :moose :L

silfver skrev:

Glöm inte uppsägningstiden bara. Ifall du har en sån. :)

Jodå, jag har en viss uppsägningstid men sånt brukar vara förhandlingsbart.

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)