webForumDet fria alternativet

Normaltid

Småprat

17 svar · 675 visningar · startad av PersianBulldog

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg
Frågan#1

Räcker det inte med att denna kväll är seg som den är? Nu ska vi dra tillbaka klockan också för att uppleva det igen..

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

PersianBulldog skrev:

Räcker det inte med att denna kväll är seg som den är? Nu ska vi dra tillbaka klockan också för att uppleva det igen..

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Japp så är det att vinna tid, när man inte vet vad man skall ha den till.
Fundera vad den timmen är värd.

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Hade ju varit mycket bättre om det skett Måndag natt...
Folket får 23h ställa om sig inför jobbe(de som jobbar normala tider) istället för 1 timme mer samma natt som de ska susa inför Måndag-Fredag jobbe.

Jobbigt va... älg!

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Är krogen öppen en timme till? Eller ska man gå hem klockan två för att sen komma hem och inse att klockan är... eh... tio i? :q

Fulla vuxna/ungdomar lär väl inte tänka så och de tror säkerligen bara att vakterna lurar dem.

Tänkte på en sak:
Ingen som vet hur tv-bolagen gör i dessa sammanhang, tänker då på de program som går på morgonen?!

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Selle skrev:

Ingen som vet hur tv-bolagen gör i dessa sammanhang, tänker då på de program som går på morgonen?!

Ändringen sker klockan 3.00 och klockan dras tillbaka till 2.00, så morgonens tv-program kör på normaltid (alltså inte sommartid).

Ok det låter vettigt, men de program som sänds 02:xx-03:xx kommer de visas 2 ggr då?
Får lista ut det inatt annars.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Selle skrev:

Fulla vuxna/ungdomar lär väl inte tänka så och de tror säkerligen bara att vakterna lurar dem.

Dåså, spikat. Jag skiter i utgång. ;)

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Snart är klockan tre en gång till, ur led är tiden!

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Selle skrev:

Folket får 23h ställa om sig inför jobbe(de som jobbar normala tider) istället för 1 timme mer samma natt som de ska susa inför Måndag-Fredag jobbe.

Varför skulle det vara bättre? Skulle omställningen göras natten mot en arbetsdag skulle hela Sverige komma i fel tid till jobbet...

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Återigen klev man upp i tron om att allt var i sin ordning.. :(

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

Mr. N. skrev:

Snart är klockan tre en gång till, ur led är tiden!

Nej, tiden är inte längre ur led. Nu är det normaltid igen. :bla

@nders skrev:

Selle skrev:

Varför skulle det vara bättre? Skulle omställningen göras natten mot en arbetsdag skulle hela Sverige komma i fel tid till jobbet...

Det va grov ironi från första början. ;)

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Selle skrev:

Det va grov ironi från första början.

Great! Det var väl bara jag som inte förstod alls vad du menade. :)

Puss på ponnyn!

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

*gnägg*

Medlem sedan mars 20033 686 inlägg

Min klocka var redan tillbakaställd, så jag ställde tillbaks den en timme för mycket. Blev skitglad när jag fick reda på att jag kunde ställa fram klockan igen. :D~~~

Medlem sedan juli 20041 183 inlägg

Dryden skrev:

Är krogen öppen en timme till? Eller ska man gå hem klockan två för att sen komma hem och inse att klockan är... eh... tio i? :q

Jag blev besviken över att de inte hade öppet en timme längre när jag var ute igår i alla fall! :(

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)