webForumDet fria alternativet

Förlåt älskling...

Småprat

11 svar · 756 visningar · startad av Bendro

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg
Frågan#1

Jag och frugan har köpt hus och är nu fullt sysselsatta med att packa, röja och slänga. I fredags så skulle jag iväg en sväng och blev ombedd av frugan att ta med de tre sopsäckar med diverse prylar som skulle slängas. Går till rummet där de står, hmm..var visst fyra säckar. Jaja, släpar ut dom till bilen, iväg till återvinningscentralen och hiva ner i containern. Ett väl utfört arbete om jag får säga det själv. :bire

Frid och fröjd. Ända tills igår kväll. Frun kommer in när jag sitter och ser på TV och undrar om jag flyttat på säcken med hennes kläder och i så fall var jag ställt den. Me -> :q

Säck nummer fyra var inte skräp...det var alla hennes favoritkläder som hon packat ner där i brist på kartonger och annat att packa i. Bland annat kläderna hon hade på vårt bröllop. Och eftersom hon packat väl så låg väl ca 80% av de kläder hon använder mest i den säcken..vilken nu ligger någonstans på soptippen utanför stan. :(

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Tråkigt att höra. :(

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Det där var ju absolut inge roligt, bli av med alla sina favoritkläder är ju både tråkigt och dyrt som fan, men framförallt tråkigt! Men du, det måste ju gå och hitta den där säcken om den ligger på en soptipp och inte har blivit uppeldad. Ta kontakt med sopgubbarna och hör vart den tagit vägen. Jag vet inte hur stora soptippar ni har där, visst är det väl lite svårt om alla säckar ser likadana ut, men... ehm... finns ju möjlighet om det inte är alltför mycket

Medlem sedan okt. 2002142 inlägg

He he!
Jag minns fredagskvällen när frun hade hällt upp ett glas vin och tänkte sätta sig och bli sentimental och inventera den stora flyttlådan som innehöll allt som hon haft i sitt flickrum. De där tjejiga, gulliga sakerna som det finns så otoligt många mysiga gosiga minnen förknippat med. Just de sakerna som låg i den lådan som jag trodde hon menade skulle slängas då jag var iväg till soptippen veckan innan. Jag minns den fredagskvällen väldigt väl.....

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

sorry, men jag kunde inte låta bli... :moose §e

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Men vad väntar du på, iväg med dig till tippen!!! Det finns garanterat pluspoäng att hämta om du räddar hennes kläder från elden (y)

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Kläderna har liggat i tre dagar i regn och bland en massa sopor. Är väldigt skeptisk till att hon skulle vilja ha tillbaka dom även om det gick. Men har redan kollat och det är i stort sett omöjligt att hitta en speciell sopsäck även om man fick lov att gå omkring och leta, vilket man inte får.

Obelix....payback´s a bitch. Watch your back. Jag vet alldeles för många av dina små hemligheter..... §e

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Bendro skrev:

Kläderna har liggat i tre dagar i regn och bland en massa sopor. Är väldigt skeptisk till att hon skulle vilja ha tillbaka dom även om det gick. Men har redan kollat och det är i stort sett omöjligt att hitta en speciell sopsäck även om man fick lov att gå omkring och leta, vilket man inte får.

:(

Medlem sedan jan. 20011 140 inlägg

Jag hjälpte min faster att städa ur en gammal kåk för ett tag sedan. För att inte smutsa ner/ha sönder något värdefullt lade jag ner min mobiltelefon, mina smycken, min nya tröja och lite andra saker jag ville ha kvar i en vit plastpåse. När vi vid dagens slut ska åka hem upptäcker jag att någon kastat min påse tillsammans med allt annat skräp. Jag som tyckte att jag lade den på ett "kasta-inte-mig" ställe. Eftersom tippen hade stängt när vi upptäckte detta fick vi (jag och min brolla) helt enkelt improvisera och kråla under staketet och börja rota i alla containrar med skräp. Det luktade inte gott kan jag säga. Eftersom min mobil låg där i skräpet så ringde vi till den konstant, och efter ca tre timmars letande uppenbarade sig en svag signal, någonstans långt ner i en container. Tadaa! Så hade jag hittat min lilla påse!

Medlem sedan mars 2004662 inlägg

Tråkigt tråkigt. Du skulle kunna rekonstruera kläderna. :) Bara att sätta sig vid symaskinen och sy en bröllopsklänning.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Det ar nog dags for dig att ta ledigt fran jobb i morgon, ta fram alla kreditkort och ga ner och satta igang shoppningen.

Trakigt att hora, misstag hander oss alla, har ni funderat pa genomskinliga soppasar till nasta gang?

Medlem sedan maj 20002 597 inlägg

Tråkigt, jepp.
Men jag säger bara en sak. Brudar.... :e

272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
142 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)