Ska vara där en längre tid och det finns helt enkelt allldels FÖR MYCKET att välja på!
Man blir knäpp då man är van vid att inte ha några direkta valmöjligheter i en liten småstad som Kalmar.
Har ni några förslag?
Jag tycker att mycke händer runt mosebacke, ex. södra teatern, kägelbanan, pubar och live musik mm.
Annars så tycker jag södermalm vinner i längden, helt klart. Ett litet kalmar i storstan så att säga.
jag håller med, söder e grejjen (japp, jag jobbar vid slussen ;) )
ta en kväll på kvarnen vid björns trädgård... flanera runt medis... shoppa på ringen elelr varför inte bada lite på eriksdalsbadet.
tiffanys är trevligt, ligger på götgatsbacken, likaså mest lite längre ned...
Dela gärna med dig av vad du hittar. Jag har bott här i 7 år och jag vet fortfarande inte vad jag ska visa besökare från 'landet'.
det är försent nu, men att köra en utekväll med gemyt och snack, sittande på mosebacke uteservering med nån soft jazz i bakgrunden, tittande ut över ett skymmande stockholmslandskap... det brukar jag visa mina 'lantisar' när de är här. (jag brukar inleda på wasamuseet eller nåt däromkring, sen ta båten till slussen och gå upp till mosebacke :) )
Jodå mose backe är ett trevlig ställe, har varit där ett antal gånger. Det jag tänker mer på är när man får hit bekanta som har en hel familj med sig som vill uppleva Stockholm. Standard är ju vasamuséet, gröna lund, skansen, djurgårn i övrigt, hagaparken, shopping i city såklart, sightseeing-tur med någon båtrutt.
I övrigt håller jag med om söder. Det är helt det bästa området att hålla till på.
en skillnad mellan liten och storstad borde väl vara bio? fler filmer och fler tider att välja mellan.. och större salonger. :)
dessutom har vi ju så mycket trevligt folk här uppe i stockholm :P
Om det ska smaka är dock Galways ett bra alternativ uppemot Kungsgatan. I närheten kan du mitt på dagen gå upp på hötorget och uppleva den riktiga storstadsrushen och gå ner och trängas i kungshallarna. Slottet är sedan på gå-avstånd.
256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e