Jag fick samma otroligt välstavade mail.
Tror inte att det är många som gick på det, det har ju varit i media ganska ofta på sistone. Men det kan ju säkert vara nån som går på det.
Haha! Hörde om det där! Fy fan vad klantigt att göra det. Är man 50+ knappt kan stava till dator eller logik så är det mycket möjligt. Det var inte så att du gick på det Bire? ;)
Såg nu att mitt och Bires mail inte är exakt likadana.
Länken längst ner i mitt mail går till en .com adress inte en .net som i Bires. Men annars så är de likadana. :)
Hos mig var det en .com adress som gick till sidan ;)
Jag tyckte det var grymt synd att jag inte fick "logga in" och sätta ny TAN kod.
Hade varit skoj att logga in ett tiotal gånger med olika personnummer och sätta nya TAN koder ;) Inte för att jag är Nordea kund.
Klassisk översättning av ett värdelöst översättarprogram, framförallt om det är ett asiatiskt språk som inte alls passar ihop med det svenska språket :)
Men hur dum får man vara... det krävs ju alltid minst 2 engångskoder för att föra över pengar på nordea. Visserligen står det i mailet att man ska försöka igenom om det inte går första gången. Men hade det inte varit smartare om de efter man "loggar in" fick aktivera sitt konto på den "nya" servern med en till kod. :stud
Men det var väl kanske tur det. Och mailet borde ju som sagt vara ganska avslöjande, och troligen översatt med typ bablefish
Jag fick ett likadant igår (fast med https://www.nordea-se.com) och skrattade så tårarna rann. Tänk vad snälla de är som underhåller oss med roliga mail! :e