T toff Medlem sedan sep. 2003 167 inlägg Frågan 29 sep. 2005 08:52 #1 Tjena folks!
Smack me hard and call me stupid om det redan finns en tråd om detta, men jag hitta ingen iaf..
Nu till ämnet.
Varje år är det samma sak när det börjar närma sig jul, butikerna och de stora kedjorna börjar juldekorera i oktober om inte ännu tidigare. Hur mycket julkänsla finns det kvar när julen är här då???
Jag tycker man ska införa en lag mot att butiker och affärer inte får julpynta förrän 1:a dec (de kanske kan börja tidigare, men det får inte vara färdigt för allmänheten/kunderna förrän 1:a dec).
December är den enda "Jul-månaden", ingen annan!
Va tycker ni?
frankof Medlem sedan jan. 2001 6 874 inlägg Funderar på om dom kan flytta det ännu närmre julen, 23 vore bra §jr
fiddler Medlem sedan juli 2002 3 617 inlägg Count me in!
(Att de gitter med sitt glitter...)
hopparn Medlem sedan nov. 2001 1 551 inlägg jag är på, 1:a december är bra
M Mika3l Medlem sedan nov. 2001 8 492 inlägg Mindre juldekoration åt folket!
Rikard Medlem sedan dec. 1999 17 055 inlägg Ska jag aktivera tomtesmilisarna? ;)
T tillmar Medlem sedan sep. 2002 928 inlägg Är på jag med, 1 december låter bra.
spango Medlem sedan juni 2000 8 205 inlägg Nej, tvärtom! Om de började i oktober kanske man för en gångs skull skulle kunna få arslet ur vagnen och faktiskt julhandla innan 20 dec.
Fia Medlem sedan apr. 2004 2 994 inlägg Räkna med mig! Har irriterat mig på det länge nu...
Web-Tor Medlem sedan nov. 2000 13 890 inlägg
Rikard skrev:
Ska jag aktivera tomtesmilisarna? ;)
Visst! (y)
Jag skulle gärna ha jul året runt. :)
Lasp Medlem sedan juli 2000 12 978 inlägg Fick ett par julkort förra veckan. Sänd bara adress så kommer dem som ett brev på posten från en wFáre!
:stefan: Medlem sedan apr. 2000 15 687 inlägg
Web-Tor skrev:
Visst! (y)
Jag skulle gärna ha jul året runt. :)
Lätt, var är protestlistan mot att det finns ont om julpynt i maj? :e
T toff Medlem sedan sep. 2003 167 inlägg Skönt att man inte är ensam..
Nån som vet hur man ger ett lagförslag som tas seriöst då?
Och hur man gör en protestlista som fungerar och syns?
:)
toff skrev:
Skönt att man inte är ensam..
Nån som vet hur man ger ett lagförslag som tas seriöst då?
Och hur man gör en protestlista som fungerar och syns?
:)
Enkelt! En hemsida som sprider sig, i stil med Rädda Pommac och Rädda Vanilla Coke.
mer bling bling till folket!
..och, glögg är ju gott :e