Att dom kan bära vapen är väl ganska troligt men att dom gör det under tiden dom är hemma i poolen låter mindre troligt. Jag gissar på att dom inte simmar runt med giftpilar till vardags. ;)
Att dom kan bära vapen är väl ganska troligt men att dom gör det under tiden dom är hemma i poolen låter mindre troligt. Jag gissar på att dom inte simmar runt med giftpilar till vardags. ;)
Speciellt med en orkan på väg in...
Låter som ett typexempel på att journalister låter fantasin springa före för att skaffa smaskiga rubriker...
Fast om de använder intelligenta delfiner till marintjänst är det gräsligt, djuren inser ju knappast riskerna med det... :(
Hehe, det kan jag mycket väl tänka mig. Gäss berättar på en gång om någon inkräktare (eller rymling) närmar sig. De är säkert lika bra som hundar på att slå larm, med tanke på att de är en hel flock.
Fast om de använder intelligenta delfiner till marintjänst är det gräsligt, djuren inser ju knappast riskerna med det... :(
Jag tror Delfiner är i större fara i sin naturliga miljö när det hotas av både rovdjur samt fiskare, dylikt, miljöförstöring och dylikt.
Att tränas för uppdrag och antagligen aldrig sättas in i "tjänst" är inte speciellt farligt. Dessutom inte om de får fatjas med en människa som kanske kan åstadkomma imponerande 3 km/h (?) under vattnet.
Vad som är rätt låter jag dock vara osagt ;)
272 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25