webForumDet fria alternativet

Idag har jag...

Småprat

17 993 svar · 1 288 646 visningar · startad av Vimp · sida 92 av 900

Frågan, av Vimp

köpt nya byxor. :bire

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 2005664 inlägg

Tagit 6 plåtar :bire

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Kört 3 fulla maskiner i tvättstugan, skrivit om ytterligare ADA kod, fått i gång laptopen igen efter nätdelshaveri, diskuterat ytterligare ett exjobb, tränat, lärt mig mer farsi :p och nu tänker jag bara slappa tills John Blund säger sitt. Fast egentligen borde jag plocka ihop en ny server, då den gamla fick tjäna som arbetsdator under helgen.

Medlem sedan maj 2005562 inlägg

lämnat in min deklaration ...

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

... suttit på akuten och fått reda på att jag har njursten.
Ryggskottet jag fick i höstas var ju bara en fis i rymden mot detta.

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

... väntat, väntat och väntar fortfarande på att frugan ska komma ut från akuten och ringa för att berätta hur det gick med våran dotter när hon trillade av hästen. Dom har varit där i 5 timmar nu. :(

Medlem sedan juli 20022 537 inlägg

...försökt somna.

Pedda skrev:

... väntat, väntat och väntar fortfarande på att frugan ska komma ut från akuten och ringa för att berätta hur det gick med våran dotter när hon trillade av hästen. Dom har varit där i 5 timmar nu. :(

:(

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

Jerpa skrev:

... suttit på akuten och fått reda på att jag har njursten.
Ryggskottet jag fick i höstas var ju bara en fis i rymden mot detta.

Ajaj, det låter ont. :( Hur blir man av med det?

Pedda skrev:

Nej men usch! Hoppas att det inte är så allvarligt. :x :x

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Fia skrev:

Nej men usch! Hoppas att det inte är så allvarligt. :x :x

Nu ringde dom. Hon klarade sig med en hjärnskakning och lite blåmärken, så nu kan jag sova. :)

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

Pedda skrev:

Nu ringde dom. Hon klarade sig med en hjärnskakning och lite blåmärken, så nu kan jag sova. :)

Tur i oturen! :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

...vaknat upp med halsont, med bara lite drygt en vecka kvar till Göteborg. :x

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Fia skrev:

Ajaj, det låter ont. :( Hur blir man av med det?

Ja, det gjorde j*vligt ont o gör lite ont nu också.
Tjaa, dricka mycket vatten, undvika protein o salt. Nu ska ajg vänta 1,5 månad å se hur det är då. Är det inte bättre ska jag röntgas o ev stråla sönder stenen/arna eller nån av andra 5-10 behandlingar.
Det är tur att det är rätt vanlig.

Medlem sedan jan. 2006600 inlägg

Danny skrev:

djurrättsaktivisterna kanske var framme och tog bort det? :)

Kunde ha passat med ett vapenforum, hadde några frågor gällande planerade inköp, tänker skaffa några 1800-tals vapen, kanske en eller två st. 1873 Colt SSA och ett Winchester 1873, såntdär som gamle Zebulon hade.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

...slitit som en galärslav på jobbet. Den ene sjuk och den andre ledig inför lördagsjobb och vips var jag ensam med lastbil efter lastbil rullandes in... :x

Tur att jag hade en praktikant att köra med - han brottades med en leverans penslar i fyra timmar! §e ;)

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Skrivit en lång lista på vilka grejor jag behöver för att öht kunna måla/tapetsera i mitt nya hem. Sen kommer det svåra att välja tapeter/kulörer *aaaaaaaaaaaaaaah*

BTW :stefan: var jobbar du.... känns om vi är i samma bransch... Anza, beckers, Ardex, Maxit, Boa, Gyproc etc är våra leverantörer.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

..Black&Decker, Södra, Habo, Ljungbergs, Hafa...

K-Rauta var det här!

Sandat på nylackad bil, kört med slipmedel och polerare, tror jag lackade för tunt och det gick igenom eller nått. Lackade om på stället och prövar igen i morgon. Skulle hata att måste börja måla om.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Kapten Haddock skrev:

Kunde ha passat med ett vapenforum, hadde några frågor gällande planerade inköp, tänker skaffa några 1800-tals vapen, kanske en eller två st. 1873 Colt SSA och ett Winchester 1873, såntdär som gamle Zebulon hade.

Jaså!? ...coolt isf... jag vill ha en gammal klassisk revolver... westernmodell... Colt SSA kan funka...

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Letat ny dator, kommit ett stort kliv framåt i en kodförbättring av en webbsida som programmerades ytterst oskalbart från början... Insåg inför en uppdatering med mer innehåll att det var bättre att börja om först... :x

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

... försovit mig. *gäsp*

Danny skrev:

Jaså!? ...coolt isf... jag vill ha en gammal klassisk revolver... westernmodell... Colt SSA kan funka...

Det där blev fel förresten, det är en Colt SAA. Ska köpa en replika från det italienska företaget Uberti. Bättre än Colts egna. Men har du pengar så rekomenderas starkt USFA eller US Fire Arms, dom gör också kopior men dom är handgjorda och inskjutna och hela faderullan, dom görs också i den orginella Colt fabriken där peacemakern uppfanns. Superb kvalitet men en revolver därifrån är minimum 1000 dollars medan en Uberti kan vara runt 300-600 dollar.

Beretta gör också deras egen moderniserade version, bland annat så har den en modernare hane som möjligör att man kan ha pistolen laddad med alla 6 kulor, det kan man inte i en autentisk kopia för en tillräckligt hård shock kan då få pistolen att avfyra. Men så länge man inte tänker gå omkring med en laddad pistol i ett hölster är inte det nått att bry sig i.

Funderar kanske på en Yellowboy karbin istället från 1866, samma som Sitting Bull hadde.

http://www.uberti.com/firearms/Yellowboy.tpl

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)