...tack vare Danne V börjat fundera på varför en kopp mjölk i mikron inte stormkokar om man stoppar i en sked av metall i koppen. Å varför det inte blixtrar och har sig när man gör så trots att skeden är av metall och sticker upp en bra bit ovanför koppen. Jäkla Danne!
Idag har jag...
17 993 svar · 1 288 662 visningar · startad av Vimp · sida 900 av 900
Frågan, av Vimp
köpt nya byxor. :bire
Läs frågan i sin helhet →...gjort den kanske segaste roadtripen hem från västkusten. Fy fan vilka jävla husvagnsrace från södra Dalsland till Torsby. :bla
...tack vare Danne V börjat fundera på varför en kopp mjölk i mikron inte stormkokar om man stoppar i en sked av metall i koppen. Å varför det inte blixtrar och har sig när man gör så trots att skeden är av metall och sticker upp en bra bit ovanför koppen. Jäkla Danne!
Kolla vad jag hittade:
http://www.todayifoundout.com/index.php/2010/08/why-you-generally-shouldnt-put-metals-in-the-microwave/
Beslutat mig för att bara ta det lugnt, återigen!
Kanske en sväng på/med sommarkortet?
..nääästan blivit klar med allt packande inför flytten i morron.
..inte fått det lättare av att jag fastnade framför en dokumentär om WWII när jag käkade och sedan en om Freddie Mercury. Crap, där gick 2½ timme! :bla :e
..under en synnerligen svettig dag (både bildligt och så bokstavligt det går) ryckt upp bopålarna och flyttat dom sju kilometer västerut till Vällingby.
..fixat sängen, börjat gräva fram soffan och rota fram tvn. Det gäller att prioritera. Köket och kläderna tar vi sen. ;)
..återigen tackat mig själv för systemet med numrerade lådor och en utskriven lista med vad som är i vad. Lådorna med köksgrejor hamnade redan vid inbärningen i köket osv. Shit vad jag är bra. :birp
..sålt en Merca åt morsan, Lancian hämtas i veckan och Golfen försvann för en vecka sen. Nu börjar det bli lite plats igen! Någon som är sugen på en Fenmerca eller en Volvo 850..? ;)
märkt att det nuförtiden kan gå hela dagar utan att något inlägg på webforum skrivs. För ett par år sedan var det ovanligare.
.... Gruvat mig hela dagen för att det är sista semesterdagen. En stor knut i magen har jag. :(
...Google Earthat ett träningspass som jag ville ha till runt två timmar. Sprang in på 2:00:31. Tajmingen! :birp
.... Äntligen efter fyra veckor och minst 6 ominstallationer av W7, FSX och SDK börjat få datorn och nätverk att "lira" igen. Nu kan jag äntligen gå och lägga mig.
... svurit över IT avdelningen som inte har koll på vad dom pushar ut till användarna.
... tröstat mig genom att åka och köpa en Qi-laddare till mobilen och en flaska whisky.
... insett att jag nog är en tekniknörd, hade ju redan flera vanliga laddare.
.... Tagit det djärva beslutet att låta hyresvärden få sin hyra via autogiro trots att jag har dålig erfarenhet av autogiro.
..suttit och snackat om sportbetting i två timmar och fått en macka för besväret. Justa, tusen spänn i näven också. :birp