...varit med på svensexa med Amish-tema. Vi var så fina så... ;)
Idag har jag...
17 993 svar · 1 289 128 visningar · startad av Vimp · sida 895 av 900
Frågan, av Vimp
köpt nya byxor. :bire
Läs frågan i sin helhet →.. Undrat varför datorn aldrig startade efter att jag byggt ihop den.
Efter timmar av felsökning så ser jag detta..
http://instagram.com/p/bzLYg7wsxr/
En pin i processorhållaren är av. Yippi!
...sett det rassla till i budgivningen.
.... Vaknat och känt att andra giktanfallet på en månad är på gång. :(
kommit hem och märkt tydligare än tidigare att det går fortare att surfa på internet med en stationär dator med bredbandssladden i än med en bärbar dator med mobilt bredband.
..hängt på föräldrarnas släp på min bil (få fart på alla lampor tog sin lindriga tid), åkt ut till släktens hus i innerskärgården som vi nyss sålt och på något makalöst sätt fått in både åkgräsklippare, vagn till nyss nämnda maskin (montera bort hjulen tog ett tag, inklusive en rörtång och större mängder 5-56 :e), en rejäl kommod med marmorskiva och lite annat i släpet - för att sen köra hem.
..varit lättad över att inte möta konstaplarna. Alla lampor lyser som de ska på släpet och bromsarna tar av bara attan - men det är inte så besiktat... :r Ska dock göras asap då ju allt funkar nu. ;)
kommit hem och märkt tydligare än tidigare att det går fortare att surfa på internet med en stationär dator med bredbandssladden i än med en bärbar dator med mobilt bredband.
Funderat varför inte folk! förstår varför det går fortare med bil än med cykel!
Märkt att någonstans på internet har ett registreringsforumulär ändrats. Exakt var skriver jag inte för då kan det hända att det blir mer spam.
.... Vaknat upp hemma efter en bra vecka i Bath, England.
..vaknat till en tystnad, en sån som bara uppstår när datorn kraschat på natten och tokvägrar att starta igen. :l
..plockat ner servern från hatthyllan i hallen, kopplat om hårddiskarna (tack och lov att jag var förutseende nog att lämna kvar disken med Win7-installationen) och börjat leta ny laptop.
..funderat på om det fortfarande är fredag den trettonde..? :e
märkt vissa saker.
-dels att det inte hände något särskilt igår, men det måste väl bero på att jag var extra försiktig och tänkte så gott som hela tiden (fast jag tror att jag glömde tänka på det någon gång) på att det var fredag den 13.
-dels på att skrivandet i denna tråd har gjort ett uppehåll i drygt en månad.
..hittat till denna tråd, för rätt ska väl vara rätt? se http://www.webforum.nu/showthread.php?t=41696&page=428#10679
... saknat wF och inläggat! :birp
Hällt vatten i ett akvarium.
.... Tagit emot SJ 3000 simulatorn som i morgon bitti ska skruvas ihop och visas på Europeiska Trafikantveckan i Östersund.
.... Tagit emot SJ 3000 simulatorn som i morgon bitti ska skruvas ihop och visas på Europeiska Trafikantveckan i Östersund.
Var och när?
...återgått till jobbet efter ett par dagars krasslighet.
.... Har visat SJ 3000 simulatorn på Storsjöteaterns foajé. Intresset var stort. Kör mellan 11-14 på lördagen också.
.. äntligen blivit klar med ett oehört kul fotojobb: Att fota en framsidebild åt en tidning.
Uppdragsgivaren ville ha med tetris och St Basils-katedralen i Moskva (den som är med när man laddar spelet).
Så, sagt och gjort. Efter en tids undersökningar så åkte jag och redaktören till Moskva, mötte upp en instagram-följare som skulle vara min tolk och även den som hade fixat modellen jag skulle fota kl 5 på morgonen.
Det var en fantastiskt kul helg, där vi även passade på att träffa ryska Roofer-kändisen Vitaliy Raskalov efter hans europaturne (som började i Stockholm då vi också träffade honom). Så nu har jag sprungit på tak i Moskva med.
Häftigt!
Resultatet:
... tänkt ha en slappar dag.
... fått samtal från chefen och insett att så inte blir fallet. :(
... kollat loggar, alltid lika tråkigt.
... pratat med en extern utvecklare som också fått sin söndag förstörd.
... installerat engelska språkpaketet på en SharePoint site så våra anställda i Polen förstår något.
... upptäckt att min AutoCad inte hittar licens servern när jag kör via VPN.
... svurit ve och förbannelse över min uteblivna slappardag.
... önskat att man haft rätt till övertidsersättning.
.... Inte ens fått på mig kläder trots att det snart är eftermiddag. Dags att skärpa till sig.