..äntligen slutfört dumpningen av Microsoft Entourage (epostklient för Mac som jag kört med sen 1998) och lagt över alla mail, kontakter, händelser, epostkonton, mappar och annan skit till Apples Mail.app, iCal och Adressbok. Pust.
Idag har jag...
17 993 svar · 1 289 684 visningar · startad av Vimp · sida 796 av 900
Frågan, av Vimp
köpt nya byxor. :bire
Läs frågan i sin helhet →Torsdag
... mådde halvdåligt hela dan. När man äntligen fick gå hem och trodde det var lugnt ramlade jag ihop på väg till bussen. Fick åka ambulans till sjukan.
Fredag
...lång seg dag på sjukan. Får ryggont av sängen. Värken kryper upp i nacken, och vips - huvudvärk. Tur man hade sin bärbara med sig, med 3G-modem. Då kan man ju surfa på webForum.
Lördag
...tidigare löften om "du kommer nog hem lördag, om proverna ser bra ut" kunde man ju glömma. Dåliga prover, vi behåller dig. Infektion.
Kan tillägga att jag hatar - HATAR - att ligga på sjukan. Ligger gärna sjuk hemma, men på sjukan - hmmppff. :bla
..äntligen slutfört dumpningen av Microsoft Entourage (epostklient för Mac som jag kört med sen 1998) och lagt över alla mail, kontakter, händelser, epostkonton, mappar och annan skit till Apples Mail.app, iCal och Adressbok. Pust.
...och börjat köra IMAP på köpet, vilket underlättar eventuellt byte även i framtiden? ;)
...och börjat köra IMAP på köpet, vilket underlättar eventuellt byte även i framtiden? ;)
Nä. Inte jag i alla fall. Dels har jag inte tillgång till IMAP och dels föredrar jag hårt, manuellt, tidsödande och frustrerande arbete så att man har nåt att gnälla över och som ger en bra anledning att belöna sig själv med ett par stadiga virrar. :P
Torsdag
... mådde halvdåligt hela dan. När man äntligen fick gå hem och trodde det var lugnt ramlade jag ihop på väg till bussen. Fick åka ambulans till sjukan.Fredag
...lång seg dag på sjukan. Får ryggont av sängen. Värken kryper upp i nacken, och vips - huvudvärk. Tur man hade sin bärbara med sig, med 3G-modem. Då kan man ju surfa på webForum.Lördag
...tidigare löften om "du kommer nog hem lördag, om proverna ser bra ut" kunde man ju glömma. Dåliga prover, vi behåller dig. Infektion.Kan tillägga att jag hatar - HATAR - att ligga på sjukan. Ligger gärna sjuk hemma, men på sjukan - hmmppff. :bla
Mespropp.
(Skojar givetvis. Ingen aning om vad du råkat ut för, men hoppas i alla fall att det finns några mysiga syrror som sköter om dig och att du frisknar till snarast.)
Mespropp.
(Skojar givetvis. Ingen aning om vad du råkat ut för, men hoppas i alla fall att det finns några mysiga syrror som sköter om dig och att du frisknar till snarast.)
Jag hade tydligen gått omkring med en rejäl infektion i ett ben utan att märka nåt, till kroppen sa ifrån (på sitt sätt).
Men jodå, det dyker upp en och annan ung snygging man kan köra med: kan jag få lite vatten, nån alvedon, byta dropp osv. Och så ska man ta prover och få sprutor var tredje timme.
Förresten: Vem fan snodde fjärrkontrollen till TV:n. Här ligger man nerbäddad i en säng och kan inget bättre, mitt under fotbolls-VM och så kan man inte få igång den djävla apparaten. x( Jaja, får väl lyssna på radion i mobilen.
..testat Närakuten Bromma. Ringde, fick en tid en timme senare, kom dit, gled förbi hela kön och kom ut med recept en kvart senare. (y)
..därmed missat Nigeria-Argentina. :bla
Kan tillägga att jag hatar - HATAR - att ligga på sjukan. Ligger gärna sjuk hemma, men på sjukan - hmmppff. :bla
Du kanske har legat, så att säga, "för mycket" på sjukan så du tröttnat på det, men jag har absolut inget emot det! Mat serverat vid sängen, massa snygga uskor som tar hand om en (eller har jag haft tur? :e) och så en egen tv. Med fjärr. ;)
Du kanske har legat, så att säga, "för mycket" på sjukan så du tröttnat på det, men jag har absolut inget emot det! Mat serverat vid sängen, massa snygga uskor som tar hand om en (eller har jag haft tur? :e) och så en egen tv. Med fjärr. ;)
Nja, för mycket vet jag inte. Det är lite mer åt hållet olater jag har dragit på mig som dom inte tycker om. Är man diabetiker bör man inte äta godis, och är man förtjust i sötsaker blir det lite fel. Så fort jag kommer i närheten av sjukhus/vårdcentral rycker det i fingrarna på dom och dom vill ta prover, och då är man avslöjad. Samt jag dricker en del light-cola, men det finns det inte på avdelningen. Hintar om att det går att köpa i närheten går inte riktigt hem. Man får tipset att handla själv, men samtidigt är det lite svårt att hinna för snart är det lunch, sen ska prover tas, och du måste säga till innan, och ringer man på klockan kan det en halvtimme innan de kommer, när fan ska man hinna ner till caféet och slurpa i sig favvisdrycken?
...Ändrat min avatar.
...Sett USA kvittera mot England.
...Väntar på andra halvlek.
...Byt avatar.
...Sätt USA kvittera mot England.
...Väntar på andra halvlek.
För helvete, Esen.
"Byt" avatar? x(
"Sätt" USA kvittera mot England? :x
Nån jävla ordning får det väl vara! §e
För helvete, Esen.
"Byt" avatar? x(
"Sätt" USA kvittera mot England? :x
Nån jävla ordning får det väl vara! §e
Kan bara hålla med, J*vligt dåligt av mig :r :r :r
..precis lagt en beställning på detta, Canon EOS 550D hus + EF-S 18-55/3,5-5,6 IS + EF-S 55-250/4-5,6 IS hos Cyberphoto :D
Det blev t o m värdepaketet:
Canon EOS 550D hus + EF-S 18-55/3,5-5,6 IS + EF-S 55-250/4-5,6 IS + 8GB minne + 2st UV-filter + väska + microfiberduk
..precis lagt en beställning på detta, Canon EOS 550D hus + EF-S 18-55/3,5-5,6 IS + EF-S 55-250/4-5,6 IS hos Cyberphoto :D
Det blev t o m värdepaketet:
Canon EOS 550D hus + EF-S 18-55/3,5-5,6 IS + EF-S 55-250/4-5,6 IS + 8GB minne + 2st UV-filter + väska + microfiberduk
Grattis!!
Tack Zaiman :D Känns härligt! hehe
.. Åkt buss
.. Spenderat tid på lekplatsen med mina döttrar
.. Fått hjärtat i halsgropen när äldsta dotter säger "Pappa, titta hur högt jag kan gunga.." Ja nog kan hon gunga högt allt. :e
.. Åkt mer buss
.. Mumsat en kebabrulle. Det känns som om det var hundra år sedan sist.
råkat hitta en bugg på wF. Fler torde finnas.
...Avklarat min "veckomara" genom att jogga dom sista 1,3 milen idag...
...noterat att mitt sjukhusfönster ligger straxt under inflygningen till Bromma.
...sett många plan gå in för landning. Kan det vara måndag morgon? ;)
... lämnat in jordprover på analys för infiltrationen
... käkat lunch på Frasses