..tittat ut och konstaterat en decimeter nysnö sen natten.
..gjort det enda rätta och åkt till Ikea, i princip folktomt när Svensson läser för mycket tidningar och tror att de garanterat kvaddar bilen för att det snöar lite. ;)
Idag har jag...
17 993 svar · 1 288 646 visningar · startad av Vimp · sida 785 av 900
Frågan, av Vimp
köpt nya byxor. :bire
Läs frågan i sin helhet →...varit ute och fotat. Var uppe i tornet vid Olympistadion i Helsingfors. Blåste hårt och var kallt som fan men soligt väder annars.
...sett Sherlock Holmes
...kämpat mig in till jobbet!
...fått mitt tåg inställt pga urspårning i Linköping, kan väl inte säga att jag blev direkt ledsen för det...
...spenderat resten av arbetsdagen med att ta hand om kollegan som körde tåget som spårade ur, känns alltid bra att kunna hjälpa till!
...åkt hem med en härlig huvudvärk och allmänt förkyld, nu blir det tröstätande av godsaker hela kvällen!
.. beställt en RayFlash .. kopia :P (tröttnade på att behöva göra en egen av en gammal microform)
Blivit bidragsberoende :e
På natten är det svårt att inte låta bli att skriva dåliga skämt :)
...kört 3,5 mil norrut till jobbet och kämpat vidare med problemen
...kört typ 15 till norrut och plockat upp föräldrarna som kom hem från kanarieöarna. De ångrade att de kom hem! Snöstorm och 30 cm snö... :e
...åkt skidor i -22°C i Tänndalen.
...förundrats över hur lite folk det var där.
...kommit fram till att merparten förmodligen flyttat sina ankomstdagar med ett dygn på grund av det dåliga helgvädret på vägarna.
...rekat inför filmande i morgon. Det kommer blir grymt! :D
...bastat.
...ölat.
...varit lekfarbror. :e
... sett Sverige spöa Finland i hocky. (y)
... kommit sent till jobbet.
... gått igenom inboxen. Var en del då jag (frivilligt!) haft en datorfri helg.
... åter stirrat på förra veckans kod och undrar varför det inte fungerar. :(
... försökt hålla mig vaken :x
... kollat på en keyboard till yngstingens födelsedag :)
...Börjat dagen med frukost och Sverige - Finland inne på firman.
...Börjat jobba några timmar senare än vanligt.
...Dags att gå till Gymmet.
..stuckit en kvart tidigare hemifrån med tanke på stillastående tunnelbana, massa ersättningsbussar och allmän kyla.
..fått igång bilen och sedan inte kommit nån vart. Bussar överallt!
..lik förbannat kommit fem minuter för sent till jobbet - 35 minuter för dryga fyra kilometer är iaf nytt rekord. :e
...haft en jävla fin skiddag i Tänndalen.
...motvilligt satt mig på bussen hem eftersom jobbet kallar i morgon. Vem fan kom på att man skulle jobba under rådande fantastiska vinterförhållanden? Idioti på hög nivå. :e
..skrattat åt lokalnyheterna på SVT: när en ersättningsbuss för tunnelbanan hindrades i Farsta av en felparkerad bil klev en bunt passagerare av och lyfte helt sonika undan bilen. Såna lösningar gillar vi! :e
Stefan: Vilja och Våld löser allt ;)
.. teståkt tunnelbanan bara för att känna in vad allt snack handlar om. Åkte från "min" station Thorildsplan till Skanstull, märkte ingen skillnad förutom att det var gaaanska mycket folk på den.
..noterat att jofawe åkte åt fel håll, åk mot Hässelby i morron istället så blir det nog annat ljud i skällan. ;)
... vaknat... :P ... ja, och tvättat :D
...För fjärde gången denna månad åkt taxi på SLs bekostnad (tack SLLs skattebetalare), börjar nästan bli lite bortskämd.
...kommit sju minuter sent till jobbet vilket får ses som helt okej.
...sett att det snöar ute så nu brakar väl resten av k-trafiken ihop också.
...mer eller mindre krupit hem efter Lårpass 2010. :r
...insett att imorgon kommer det att var riktigt tungt att sig ur sängen pga ovan nämnda pass. :l
...upptäckt att min fint formaterade cv antagligen låg på en av hårddiskarna jag formaterade o gav till fassan. x(
... fått hjälp från oväntat håll.
Har hållit på ett par dagar med ett API som ska jobba mot Adobe FrameMaker och har haft en del problem. Men nu droppade det in ett mail ifrån en kille på Adobe Indien som jobbar som utvecklare av FrameMaker och sett min fråga i en diskussionsgrupp. (y)
... varit på egyptisk restaurang och ätit en smarrig lunch.