webForumDet fria alternativet

Idag har jag...

Småprat

17 993 svar · 1 288 646 visningar · startad av Vimp · sida 764 av 900

Frågan, av Vimp

köpt nya byxor. :bire

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

...läst tillbaka backup ifrån en 5.25"-diskett! :D

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Quid: :bire

...frossat inatt, med svettningar och magkänslor man inte direkt önskar sig själv.
...stannat hemma från jobbet.
...känt mig kryare.
...sett snön falla! Vackert! Stillsamt! Vintrigt! Äntligen! :f

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

...fått ett mail kl 7:45 om att mina grejjer är klara för uthämtning på Webhallen, lade beställningen igår söndag. Det var snabba bud! Speciellt med tanke på att en grej jag beställde där har jag redan beställt på en viss annan datorbutik, den 6:e nov! tröttnade på att vänta...

...bokat in en middag/bio med en kompis som bor nära webhallen ;)

...försökt skicka tillbaka paketet till USA. Men jag lyckades packa det så det blev strax över 600 gram i vikt vilket gör det grymt dyrt!!! förbannade klåparföretag...

...tröttnat på den här dagen...

...fått besked om att mina lurar har kommit! I morgon blir det hämtning!

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

.. Fått paketavi
.. Funderat på när jag ska få tid till att dyka
.. fnöff

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

...terroriserat postens paketsökningssida... :OO
...fått det efterlängtade SMSet... :D
...noterat en viss skillnad i matchen leverans, 3 (best onsdag kväll, skickat fredag eftermiddag..) vs Dustin Home (beställt 13:18, skickat 14:51..) :OO
...hämtat leksak alá iPhone 3GS 32GB! :h
...sålt av en iPod Nano :)
...donerat min överblivande parkeringstid till annan väl behövande :)
...pillat och lekt med min nya vän hela kvällen :D
...frossat i AppStore! :e

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

... halkat mig till jobbet, från hällregn till minusgrader på några timmar

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

..vaknat och hört att Gry är tillbaka i Äntligen Morgon! :D

...bokat tågbiljett för resan norrut i mellandagarna. X2000, första klass, eluttag, internet. Resan är räddad.
...försökt att syihop extraknäcket jag åttagit mig men helvete, varför sålde jag bilen för? Att förlita sig på andras arbetscheman är inte värdelöst. Det är mer än värdelöst.
...varit tillbaka på jobbet.
...cyklat till jobbet. Snö, minusgrader, december, långkallingar. Kärlek! :f

...ringt firman i England och undrat varför de inte svarat på mina mail, det visade sig att de skickat varan idag, även fast jag avbeställde i söndags OCH igår. Kan inte folk L-Ä-S-A mail!?

...fortsatt att våndats över det kommande kamerapaketet jag inte fått tummen ur att beställa än. Markot är spikat men sen då? Hjälp! :birp

Medlem sedan feb. 20072 750 inlägg

..funderat över olika internetsiter/tjänster.
..funderat på att börja blogga, alla andra gör ju det. Men vad ska sidan heta, vad ska jag skriva om, språk.. svengelska?
..tittat på det jättelika forumet Flashback, som nämns här och var, ska man regga sig där eller inte?
..tittat på miljoners bloggtemplates... and so forth..
..funderat över livet. To be or not to be?..
..känt mig fånigt nördig. :r

...köpt biobiljetter till imorn, luftslottet som sprängdes! (y)

...tagit backup och ska snart stänga ner datorn, ska fixa en datorhylla och sedan stoppa i ny systemdisk, men den får jag imorn och då har jag inte tid att fixa allt. Så... jag lär inte ha någon dator förrän på torsdag! Hej så länge :)

...[igårkväll]... fixat klart min datorhållare!!! (kolla)

... varit på gymet på morgonen :)
... sett en bilbrand på väg in till jobbet :o
... kutat på möten hela förmiddan :x

Danny skrev:

...[igårkväll]... fixat klart min datorhållare!!! (kolla)

Redan torsdag...? :q

M@gnus skrev:

Redan torsdag...? :q

hehe, det är på jobbet OCH på arbetstid, så inlägg från jobbet är helt inofficielt och egentligen så existerar de inte alls... :birp

Ok, det förklarar saken ;)

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

[igår eftermiddag]
...sett att servern på jobbet gått ner.
[idag]
...gått omkring och lett lite. Hårddisken på servern har pajat. Ingen backup tagen. All dokumentation åt helvete. Dom "tror" det kanske går att rädda. Tur man kopierade den mesta dokumentationen jag jobbar med.
...fick just lite dåligt samvete, man kanske inte ska ha roligt åt att saker går åt h...te.

Danny skrev:

...tagit backup och ska snart stänga ner datorn, ska fixa en datorhylla och sedan stoppa i ny systemdisk, men den får jag imorn och då har jag inte tid att fixa allt. Så... jag lär inte ha någon dator förrän på torsdag! Hej så länge :)

...hej igen! Fixat nu, hämtade SSD'n idag och tror ni jag orkade vänta tills imorn med att installera den (samt Windows). Nejdå, nu är allt klart och datorn går som en Ferrari! Det är ju t om torsdag nu iofs så jag skrev ju inte helt fel :)

...sett på bio har jag gjort också, Luftslottet som sprängdes. Den var riktigt skitbra!!! (y)

Danny skrev:

Fixat nu, hämtade SSD'n idag och tror ni jag orkade vänta tills imorn med att installera den (samt Windows). Nejdå, nu är allt klart och datorn går som en Ferrari!

kolla kolla!! länk

...annars sitter jag här och funderar på hur jag ska påbörja denna seeega torsdag...

507 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
373 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
132 ms — ändringar (db)