BbewernMedlem sedan juni 20023 097 inlägg ...varit på värdens områdeskontor och skällt lite igen.
För 3 ½ vecka sedan anmälde jag att mitt passerkort till tvättstugan/miljöstugan "fått fötter". Jodå jag fick nytt passerkort. :D
När jag kollade om jag kom in i miljöstugan var det tji. Gick ner till områdeskontoret och gnällde lite, och jodå dom påstod dom fixade det.
Kollade om det funkade. x( Skulle inte tro det va.
...
Nu, 3 ½ vecka senare och x antal sura kommentarer senare, när jag krävde att bovärden kom och bevisade att passerkortet fungerade, visade det sig att man måste ha en viss sida mot kortläsaren och att man måste vara nanometerexakt för att kortläsaren skulle känna igen kortet. Nån som informerade om det? Tror inte det va?
Jag är inte helt säker på om jag ska be om ursäkt för att jag var sur, eller om dom förtjänar sarkasmerna när dom köper in sånt skit (passerkorten). Nu har iaf bovärden som var här (han var lika konfunderad som jag) fått se med egna ögon vad skit dom har.
Jaja det funkar just nu.
Undrar bara hur lång tid det tar innan jag börjar gnälla igen.
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg..fortsatt gårdagens Harry Potter-maraton med The Chamber of Secrets. Undrar vilken det blir i morron? :e
M@gnusMedlem sedan jan. 20061 807 inlägg... köpt nya utemöbler till stugan, när vi kom fram hade vi tappat en stol :r
... åkt tillbaka en sväng och hittat stolen prydligt upphängd på en skylt :e
SilvioFMedlem sedan juni 2000547 inläggletat mig less efter ett någorlunda billigt moderkort med Socket AM2 Ingen butik verkar ha något i lager dock. :(
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg...fått mitt andra paket jag skickade från Kina (det är för billigt där...)
...åkt till stan och besökt en vän och spelat minigolf, vann med EN poäng
...fortfarande inte kommit på PIN-koden till banken :(
...Skjutsat flickvännen till tåget
...Skjutit några serier med revolver
...Tagit ett kvällsdopp i Mälaren
...Suttit och spelat I Dig It på min iPhone ända tills nu så att jag har fått nackspärr och är allmänt småförvirrad :)
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg...tittat ut över en konturlös himmel i Helsingborg.
...bestämt mig för att plita ihop några dokument.
...funderat på om det blir poolen sen. Ledig dag, vad gör man utan bil?
...blivit sugen på roadtrip i Europa. Fråga mig inte varför, för det enda jag gör just för tillfället är att köra bil kors och tvärs.
ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg.. Varit på skattjakt
.. Badat i pool
.. Ätit god mat
.. Släpat godis sprit och ungar från birkaterminalen till OKQ8 garaget på Katarinavägen
.. Blivit förvånad hur bra det gick att hitta rätt väg ut från hufvudstaden utan gps
.. Fått med mig en sablarns förkylning hem :(
.. Funderat på när jag ska öppna finwhiskyn jag köpte med mig hem
celiaMedlem sedan dec. 20012 532 inlägg... infört en håll-er-till-ämnet-regel för bloggkommentarer :OO
... kollat Tour de France
... fixat lite inför flytten
M@gnusMedlem sedan jan. 20061 807 inlägg... varit till stugan och pumpat ur båten (och som det vräker ner just nu lär jag behöva åka dit igen...) :bla
... veckohandlat :)
... varit ute med jycken i blötan :l
... jour på Sjöräddningen (går av måndag morgon) :)
JjmeMedlem sedan maj 20012 237 inlägg ...jobbat sista dagen för semestern (1 vecka, d'ough)
...spelat biljard
...gått hem i ösregn (genomblöt)
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg...pumpat på Knutpunkten - jävlar vad folk. Hela dagen. I strid ström.
...skippat poolen och gått för en öl i baren istället.
M@gnusMedlem sedan jan. 20061 807 inlägg... hjälpt dottern med tidningarna :)
... varit till stugan och länsat och tagit upp båten :(
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg...jobbat ännu en dag i en stimmig Knutpunkt.
...satt mig på tågbussen norrut.
...känt en härdsmälta i skallen. Intensivt och kul som fan men det tar på krafterna. :)
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg..sett nya Harry Potter. (y)
JJoakimEMedlem sedan feb. 20003 257 inlägg ...blivit väckt av en morgonpigg son med kraftiga lungor... :OO
...druckit en underbar kopp kaffe...
...skrivit mitt andra program till Android, små, enkla saker men ändå, skoj att se programmen köras i telefonen :D
.. pysslat lite med min samling av medaljer relaterade till Finska Vinterkriget och Fortsättningskriget! är uppe i ca 30 olika medaljer osv.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg
medialabs skrev:
.. pysslat lite med min samling av medaljer relaterade till Finska Vinterkriget och Fortsättningskriget! är uppe i ca 30 olika medaljer osv.
har du varit i Stockholms slott på sistone, där har de en stor utställning om "rikssprängningen" 200 år efter finska kriget:
http://www.nba.fi/sv/nm_tillfalliga_1809
ZaimanMedlem sedan dec. 20014 239 inlägg.. Genomfört "Sommarflytet"
.. Flytit ca 4km och fikat under tiden
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg..varit på en utställning om Titanic vid Galärvarvet - rekommenderas, men ta med egna hörlurar... ;)