...sett över skadorna som fronten på bilen ådrog sig vid nattens "kollision". Jag utgår från att något rikspucko planterat ut en klassisk kofångare mitt på vägbanan, varpå man helt omöjligt kan väja bort från den när man kommer i den svaga kurvan i 90km/h. :x
Idag har jag...
17 993 svar · 1 288 664 visningar · startad av Vimp · sida 688 av 900
Frågan, av Vimp
köpt nya byxor. :bire
Läs frågan i sin helhet →... knackat kod för att skapa en xml spreadsheet fil.
... ätit pizza.
... funderat på om man kan smita från jobbet lite tidigare idag.
...fått tag på Mysingen Midvinterbrygd på Systemet, julölen säkrad!
...installerat Debian på en sån här, så att den kan styra en sån här, så att vi kan installera det i vår fjällstuga för fjärrstyrning av lampor, värmefläkt och sånt i stugan via internet. Nästa projekt blir att koppla in en sån här till det hela för att även kunna läsa av temperaturen.
... fått tebaks den gamla HP:n, hade nästan hoppats på en ny... :r
... julshoppat det sista inför morgondagen :)
... hängt julens första julöl, en fyrplussars Eriksberg :birp
.. Kodat lite
.. Badat dottern
.. Meckat lite i FAQ
.. Gjort potatismos med fiskpinnar till kvällsmat
..jobbat över en timme. :x
..öppnat julens första öl. :birp
...varit till jobbet och julstressat lite... :l
...hämtat ett paket böcker från CDOn. Linuxbok, jorden runt på 80 dagar och lite annat. Kul!
...spontanhälsat på en gammal polare och sagt God Jul. Han sålde en musikCD till mig från ett lokalt band (y) lade in den i listan och ser att det var den 399:e skivan. Fan, man skulle haft en till... :)
... gjort alldeles för mycket.
M@gnus skrev:
... fått tebaks den gamla HP:n, hade nästan hoppats på en ny... :r
Och givetvis funkar den inte 100, ingen laddning... x(
stekt en föbannat massa köttbullar
..sett att det dalar ner lite snö som faktiskt lägger sig över Stockholm, det var fanimej i elfte timmen! :e
..använt julaftonskvällen till att ordna till en första variant av RSS-feed till min blogg, fungerar i varje fall halvdant tills vidare.. ;)
...firat jul hos föräldrarna och öppnat lite julklapper, mest mina egna CDOn-paket :) det kom t om lite snö på dagen, vit jul trots allt (y)
Blivit förbannad på CDOn, igen. Deras bredbandsfilmsapplikation fungerar ju bara i Internet Explorer :bla (n) satan vad kasst!! Då sitter jag här med tre värdelösa värdekuponger...
...sett en skaplig gråsugga:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4067644.ab
..upptäckt Ginzas mellandagsrea, det kostade plånboken över femhundringen... Men jag klagar inte över elva filmer varav fyra boxar. :e
...lirat innebandy i Brålanda. Det var nog säkert åtta år sedan jag satte foten i den hallen och det enda som hänt var att de bytt golv (och vilken jävla skillnad!). I övrigt satt allt kvar, från svettdofter och skabbiga omklädningsrum. Det var som att flyttas mellan tio och tjugo år tillbaka i tiden. :e
..gått 15 000 steg in till city och tillbaka.
..planerat in en kväll i soffan - med gott samvete. :e
...beställt julklapp till mig själv, dags att komma igång med fotograferandet igen med en Nikon D60! :D
...ätit och druckit för mycket