Beklagar, kolon.. Vet hur du känner.
Idag har jag...
17 993 svar · 1 288 646 visningar · startad av Vimp · sida 642 av 900
Frågan, av Vimp
köpt nya byxor. :bire
Läs frågan i sin helhet →*ger kolon en sån där kram som bara en jth:are kan ge*
...vaknat och är piggare än vad jag borde efter en dag som i går.
..tackat herrar forumledare för att de bryr sig om en simpel moderator. ;)
..inte gjort ett skapandes grand.
..bestämt mig för att gå ut en sväng och fortsätta med ovanstående. :e
...sett L'pool vända och vinna efter ett sent övertidsmål av Gerrard, och hoppas att detta i alla fall är en liten tröst för kolon. ;)
..noterat att reklamen jag fick i brevlådan från Com Hem/Canal+ om att skaffa C+ och se Premier League har en bild på framsidan med texten "Expect The Best". Bilden? Gerrard som tillsammans med Benayoun, Torres och några till jublar efter ett mål. Givetvis. :e
Du, ComHem har ju faktiskt en rätt bra deal nu. Halva priset på C+ året ut och "bara" ett års bindningstid. Dags att skaffa? ;)
.. beställt en massa böcker från ett finskt antikvariat:
Kriget i Lappland av T.T. Kaila
Finlands Lotta av Airi Koskimies
Finlands ödesår 1939-1943 av C.O. Frietsch
Finlands Väg 1939-1940 Minnen och dagboksanteckningar från vinterkrigets tid av Väinö Tanner
Vi ville inte dö (baserad på autentiskt material) - Gunnar Johannsson
Kriget och religionen ur etnologisk synpunkt - J Stadling
Slag i slag - Carl von Haartman
ANDRA VÄRLDSKRIGET:myter och verklighet av Oleg Rzjesjevskij
Vinterkriget av Allan Sandström
Mannerheim Minnen I-II - Gustaf Mannerheim (denna ser jag verkligen fram emot att få läsa!!)
.. Haft kalas här hemma blir en lugn måndag på måndag :)
.. Moffat massor med fikabröd
.. Klippt gräsmattan
.. Åkt iväg med alla kartonger och återvinning
.. Rensat undan alla nya leksaker
.. Börjat fundera på vad jag ska ha till matsäck i morgon
medialabs skrev:
.. beställt en massa böcker från ett finskt antikvariat
oops, krigiskt värre. Okej, vilken film är bäst: Talvisota eller Framom främsta linjen? :)
...tagit mig igenom boxen "Trilogy of the dead".
Danny skrev:
oops, krigiskt värre. Okej, vilken film är bäst: Talvisota eller Framom främsta linjen? :)
Det finns flera bra finska krigsfilmer, den bästa är Okänd soldat från 1955, framom främsta linjen är sådär.. uppföljaren, Tali-Ihantala 1944 (slaget om Finland) är bättre tycker jag..
medialabs skrev:
Det finns flera bra finska krigsfilmer, den bästa är Okänd soldat från 1955, framom främsta linjen är sådär.. uppföljaren, Tali-Ihantala 1944 (slaget om Finland) är bättre tycker jag..
aha, Okänd soldat är ju omtalad. Tack för tipset!
*Ger kolon en omtanke.*
Danny skrev:
aha, Okänd soldat är ju omtalad. Tack för tipset!
Här har du några andra finska krigsfilmer som är värda att nämnas:
Okänd Soldat 1955
Okänd Soldat (Remake) 1985
Vinterkriget 1989
Ambush 1999
Framom Främsta Linjen 2004
Slaget om Finland 2007
.. har även läst boken: "Välkommen till övervakningssamhället", en bra bok av Kristoffer Gunnartz.
... vaknat upp och upptäckt att dagen är ytterligare en sådan där meningslös dag.
... suttit mig och börjat överföringen av min gamla musik till min laptop. (Min stationära brakade ju ihop för vääääldigt länge sedan och det är backupen som ÄNTLIGEN har blivit ordnad till en extern hårddisk nudå).
... funderat om man ska gå och köpa sig lite mjölk och o'boy. till sin kommande sena frukost. ;)
..sett Ferrari haft en dålig dag (nästan) i Valencia.
..konstaterat att det verkar som om mina felaktigt dragna semesterdagar rättas till på den här lönen. Har inte fått nån lönespec än, men jag ser på nätbanken hur mycket som trillar in om några timmar... Ka-tjing! :e
.. Gått upp tidigt
.. Packat bilen
.. Åkt till Lissnäs kalkbrott
.. Gjort ett ovanligt långt dyk
.. Fikat
.. Gjort ett dyk till
.. Packat ihop och åkt hem
.. Mufflat Pizza
.. Öppnat chipspåsen
...gjort en ny design till min blog, som kommer upp i dagarna. (y)
...pillat med "nya wF".
...inte gjort mycket mer. :)
..tagit en långpromenad genom stan.
..lagt in räkningarna, lika traumatiskt som vanligt.
..insett att jag måste låna ett vattenpass från jobbet innan jag skruvar upp spegeln... ;)
...rastat Mustangen för första gången på länge, det var säkert tre veckor sedan sist, ena däcket var halvtomt. Åkte ut till beachen och lade mig och gassade i solen lite och läste vidare i min bok. Vad härligt det var, man längtade inte hem direkt...
...hälsat på min polare som var med på festivalen, vi utbytte lite musik och skitsnack :)