webForumDet fria alternativet

Idag har jag...

Småprat

17 993 svar · 1 288 645 visningar · startad av Vimp · sida 474 av 900

Frågan, av Vimp

köpt nya byxor. :bire

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

..just kommit hem från en 24-timmars till Åbo - sjukt kul precis som vanligt! (y) Ett år kvar till nästa resa... :e

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

..."simmat över livets hav" hahaha.
...funderat rejält...
...sett ljuset i tunneln.

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

.. Spelat badminton.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

...löst min förb----de labbrapport!!! Nu stämmer det teoretiskt!

...kopplat upp labben i simulationsprogram på datorn och kommit fram till att det stämmer ganska exakt även då!!! Är det inte underbart!!!

...fixat ihop bevis av ovanstående till läraren genom att klippa och klistra. Kom då fram till att när man klipper från ett program och ska klistra in i ett annat så måste man se till att urklippet har samma upplösning som skärmen (96 dpi normalt), och inte 72 dpi som det ju blir, annars blir det dåligt!!! Det var nog månadens upptäckt!!!

...gjort mig iordning för läggdags nu och klockan är inte så mycket, dvs, jag kommer i säng i tid.

...medans jag gjorde mig iordning så tänkte jag på denna dagen och måste bara säga att det har varit en riktigt riktigt bra dag idag!!! :f

Medlem sedan mars 20062 194 inlägg

(detta är egentligen igårkväll)

.. klämt på en iphone :)

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Jobbat,, lite segt efter att ha varit på en 4 dagars konferens i Serbien :p

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

.. ojat mig lite över träningsvärk.
.. Jagat dokumentation.
.. Funderat på om jag orkar byta till vinterhjulen på bilen i morgon.

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Zaiman skrev:

.. Funderat på om jag orkar byta till vinterhjulen på bilen i morgon.

Eller så kör man på samma däck åretrunt, Så slipper man byta ;)

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Esen skrev:

Eller så kör man på samma däck åretrunt, Så slipper man byta ;)

Är det värt 800x4 för det?

filippo skrev:

Är det värt 800x4 för det?

Hur menar du? 800x4?

Medlem sedan okt. 20071 082 inlägg

nu är jag bara 15 och vet inte så mycket om att byta däck men antagligen 800 kr böter för varje däck, som på en normal bil är 4 i antal

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

...tränat, det var skönt

...haft mycket att göra och stressat, det var inte skönt

...varit på besök på mitt förra jobb och snackat skit, det var kul!!!! Kom strax innan kafferasten också (y)

...köpt en gasbrännare till jobbet, kul!

...fått min minnespinne, nu är bara frågan, vilket Linux kör man in där?

Auric skrev:

nu är jag bara 15 och vet inte så mycket om att byta däck men antagligen 800 kr böter för varje däck, som på en normal bil är 4 i antal

Kan inget om bilar, Men om man har 4 st, dubbfriavinterdäck, Får man då inte ha dom på sommaren?

Har iallafall kört så hela sommaren? Någon som kan säga vad lagen säger?

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Esen skrev:

Kan inget om bilar, Men om man har 4 st, dubbfriavinterdäck, Får man då inte ha dom på sommaren?

Har iallafall kört så hela sommaren? Någon som kan säga vad lagen säger?

De heter inte "året runt däck." Den rätta benämningen är friktionsdäck. De får användas under årets alla månader, men det är inte lämpligt att använda dem under sommarhalvåret. Varför då? Kan man kanske undra. Jo, dels så är de tillverkade av en mjukare gummiblandning [mer naturgummi] och dels så slits de mer vid plusgrader. Dessutom är de inte tillverkade för att användas under sommaren utan under vintern. Rekommenderar därför sommardäck under sommaren som är tillverade speciellt för denna årstid och väglag, bättre väggrepp och bättre beträffande undvikande av vattenplaning.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

...mått jäkligt bra. :)

filippo skrev:

De heter inte "året runt däck." Den rätta benämningen är friktionsdäck. De får användas under årets alla månader, men det är inte lämpligt att använda dem under sommarhalvåret. Varför då? Kan man kanske undra. Jo, dels så är de tillverkade av en mjukare gummiblandning [mer naturgummi] och dels så slits de mer vid plusgrader. Dessutom är de inte tillverkade för att användas under sommaren utan under vintern. Rekommenderar därför sommardäck under sommaren som är tillverade speciellt för denna årstid och väglag, bättre väggrepp och bättre beträffande undvikande av vattenplaning.

Okey, tack...

Så det e iallafall inte olagligt? Och då jag typ alltid åker i innestan så kan ju det inte ha så stor betydelse? Förstår att man behöver ha bra däck om man ligger på motorvägen och oftast kör 110-140, Men min bil hinner ju knappt komma över 50 ;)

Men kanske ska åka till däckverkstan nästa år och skiffta till sommardäck, Då jag endå har nästan nya liggandes där...

Medlem sedan nov. 2002830 inlägg

...blivit oerhört frustrerad på min programmering.
...vaknat 3 timmar innan jag egentligen skulle upp och inte kunnat somna om ordentligt igen.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

..bråkat med smtp-servern. x(

Medlem sedan jan. 20013 582 inlägg

function Task_OnSyncBeforeUpdate(ByRef oTask)
call Task_OnAfterSelectObject(oTask)
end function

Medlem sedan jan. 20013 582 inlägg

devotion skrev:

function Task_OnSyncBeforeUpdate(ByRef oTask)
call Task_OnAfterSelectObject(oTask)
end function

Postat i fel forum... :r

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
115 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)