webForumDet fria alternativet

Idag har jag...

Småprat

17 993 svar · 1 288 982 visningar · startad av Vimp · sida 386 av 900

Frågan, av Vimp

köpt nya byxor. :bire

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan mars 20062 194 inlägg

... fått ett samtal från vårdcentralen ( ang. förra posten )
... jag har tydligen en virusinfektion i halsen, övre luftvägar och i öronen
... börjat fundera på vafan jag gjorde på midsommar, trodde mitt minne var klart som kristall..

... funderat över om sångaren i Tokio Hotel egentligen är en sångerska, blir lite fundersam efter att ha sett videon!

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

...kommit hem från jobbet.
...sovit en stund, sjukt skönt.
...vaknat av att min flickvän kom hem och gav mig massage! (y) Behövs efter en dag på jobbet. :)

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

...varit hos polisen och betalt för ett tillstånd
...laddat för fotbollsträningen ikväll
...inte gjort nått hemma
...sålt mina första prylar ur webbshopen :P
...insett att jag inte alls var speciellt klar i knoppen i fredags.... :OO

Medlem sedan dec. 20042 245 inlägg

...blivit en W3C member (sponsrad av Opera Software).

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

...hörde med en kille på jobbet om han hade nån jänkare till salu, snubben tänkte efter en stund och räknade sedan upp sex stycken!!! :bire ...en var faktiskt lite intressant, lite sugen på en sommarglidare ju...

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

...super underbar comeback idag som fotbollspelare efter 8 års uppehåll. :birp
...aktuell för match i helgen, det avgörande beslutet tas imorgon ;)
...upptäckt att jag inte har tappat så mycket av mina kunskaper på planen :P kondisen finns ju sedan tidigare. ;)

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

.. baxat runt elever på botten av poole :e
.. Sovit gott på eftermiddan med dottern vid min sida.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

...på fullaste allvar fått en fråga på messenger om vad det var för "hemskheter du råkat ut för häromdagen då", med avseende på den mystiske plattsättaren. Och här kommer fortsättningen... :birp
...muppat som fasen med bloggen.
...fått massor av cayansk hjälp! (y)

Medlem sedan aug. 20051 448 inlägg

Dryden skrev:

...fått massor av cayansk hjälp! (y)

så lite så... själv har jag
...bloggat överdrivet mycket om allt möjligt trivialt
...önskat mig en meh-tshirt från think geek

Medlem sedan feb. 20072 750 inlägg

...just vaknat av en märklig dröm, där jag åkte hiss som plötslig flög upp i luften och for iväg, samtidigt såg jag att våningssiffrorna bara steg och steg i den där flygande hissen, fick en sån där hissnande känsla av svindel.
...vinglat virrigt till köket för att hälla upp ett glas mjölk.
...vinglat till datorn.
...gäspat. :)

...drömt att min mor dog i en brandolycka. :o Jag grät hejdlöst i drömmen, jätteläskigt. :l
...vaknat med ett ryck.
...gjort gröt.
...kokat makaroner.

...fått besked om att rekryteringen jag är inblandad i blir en utdragen process.
...drömt att jag var pissnödig som få andra gånger. Lyckligtvis vaknade jag pissnödig också. :birp

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

.. Fotograferat 18 bäbisar med föräldrar under vattnet.
.. Ätit lunch hos mor o far.

...äntligen kommit hem från jobbet. Wuhu! Bara en dag kvar den här veckan. :e

Medlem sedan sep. 2005849 inlägg

...blivit sur på granntanten som snodde min tvättid bara sådär, utan att fråga - tog ut min tvätt ur maskinen och la in sin egen!!! :o Ingen ursäkt hade hon heller. "Ja men den är snart klar, det tar bara en timme"
...pratat med min älskling :)
...vilat...
...ätit spenat. Duktiga jag.

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

blåjeans skrev:

...blivit sur på granntanten som snodde min tvättid bara sådär, utan att fråga - tog ut min tvätt ur maskinen och la in sin egen!!! :o Ingen ursäkt hade hon heller. "Ja men den är snart klar, det tar bara en timme".

Kunde du inte ta ur hennes då? Om du har bokat är det ju din tid!

Fast själv är jag så mesig så jag nog inte skulle våga...

blåjeans skrev:

...blivit sur på granntanten som snodde min tvättid bara sådär, utan att fråga - tog ut min tvätt ur maskinen och la in sin egen!!! :o

Du är sur med all rätt. Din tvättid, ingen annans. Jag har fått avbryta ett flertal tvättmaskiner det senaste för att folk har varit nere och norpat mina tider. Sedan har jag låst dörrarna till tvättstugan och tagit nyckeln med mig. Ingen, där jag bor nu, har hittills knackat dörr och bett om tvätten. Vad alla inte förstår är att det idagsläget är sjuka tider. 07-13 och 13-21. Jag slutar ofta jobba klockan 18 och kan inte börja tvätta klockan 13.

Däremot, på ett ställe jag bodde förut hände samma sak. Låste in tvätt och gick till lägenheten. En stund senare ringer det på dörren och en tant undrar varför vi låst in hennes tvätt. "Ja, varför har du snott tvättiden?". Hon blev tämligen irriterad och hävdade att "...om ingen påbörjat tvätt inom en timme så kan vem som helst tvätta." Hon började dessutom hävda att det stod så i tvättreglerna. När jag påpekade för henne att det inte fanns några paragrafer om detta så skulle hon ringa värden. Hon återkom dock inte några fler gånger. och värden sa till mig att den timregeln plockades bort på 90-talet... :OO

Mitt råd om det är din tvättid; avbryt maskinerna, ut med tvätten, lås dörrarna, gå hem och var nöjd. ;)

Medlem sedan mars 20062 194 inlägg

... insett att jag har en alldels för gammal dator eftersom jag inte längre förstår vad alla beteckningar betyder.
Å mig kallar man datornörd .. bah!

Medlem sedan sep. 2005849 inlägg

Ja det ska bli så skönt att slippa tvättstugor sen. Jag orkade inte tjafsa för mycket, jag flyttar ändå på söndag... Men jag ringde på hos henne och de verkade tycka att det var helt normalt, det de hade gjort. Gahhh! Jag sa till dem att nästa gång kan de ju fråga först åtminstone. (hade de gjort det så hade det inte varit några problem att fortsätta på min tvättid, efter att jag var klar).
"Jadå", sa hon bara i ett tonfall som sa "jaja flicka lilla, det kan du ju tro men nu är det så att jag är så mycket äldre än du så du borde inte våga säga nåt till mig överhuvudtaget". x(
Kärringar. (det var nämligen granntanten och hennes dotter, 80 resp 60 år eller så).
Min bror har dock råkat ut för det där med "har ingen börjat på en timme så får vem som helst tvätta" - det är ju helt sjukt. Att det ens funnits en sån regel! :q

Jaja, i alla fall... snart slipper jag det, som sagt.

Idag har jag även lämnat över den sista hyresavin till nästa hyresgäst, som jag dessutom blivit kompis med nu, hon verkar jättetrevlig! :) Lite typiskt att man träffar så trevligt folk när man ska flytta härifrån!

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

...smaskat lite på en Häagen-Dazs till efterrätt, gott gotti gott gott. :p Synd bara att dom är så förbaskat dyra (44;90).

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
116 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)