...gymat. :)
Idag har jag...
17 993 svar · 1 288 664 visningar · startad av Vimp · sida 342 av 900
Frågan, av Vimp
köpt nya byxor. :bire
Läs frågan i sin helhet →JaktJanne skrev:
... tagit examen i projektledning och troligen blir jag Morfar också :bire :birp
Dubbelgrattis!
...tvättat bilen!
...kommut ut ur tvätthallen och upptäckt att det - tadam - regnar! :OO
... svurit över SourceSafe som inte uppdaterar mina ändringar. x(
...sagt upp mitt telefonabonnemang. :)
...ringt till Telia för att säga upp mitt bredbandsabonnemang eftersom jag fått som svar när jag frågade via deras frågeformulär på internet, att det är 3 mån uppsägningstid där också, men på telefon fick jag svaret att det bara är 1 mån. Tur att de vet hur de har det... :OO
Oroat mig över att jag kommer försova mig eller missa bussen imorgon.
(första dagen på nya jobbet)
Brukar aldrig försova mig men oron finns där ändå. :-(
..sett att jag antagligen ska ut i strejk på måndag .. SEF har varslat 5000 elektriker om strejk .. Usch vad jag hatar SEF!
...haft en bra dag.
...ordnat upp en massa grejer. :e
...kommit fram till att även denna vecka blir det mycket att göra på jobbet.
...sett att blödningen i ögat gått ner, så nu ser man inte ut som att man är bakfull/varit i slagsmål längre. :)
jofawe skrev:
..sett att jag antagligen ska ut i strejk på måndag .. SEF har varslat 5000 elektriker om strejk .. Usch vad jag hatar SEF!
Om du nu hatar facket, varför är du med (och kom inte säg att du måste) och varför hatar du facket? Har du försök att bli aktivt och arbeta för en förändring på de områdena då tycker är mindre bra?
En sista fråga, varför tycker du inte att de frågor som SEF strider för är viktiga?
J.Rönnberg:
Lite offtopic, men, jag hatar facket för att deras åtgärder för små obetydliga frågor (bland annat den om att arbetsgivaren ska betala fackföreningsavgiften) är helt åt helvete.
Jag går just nu på ett sjukt stressat bygge där minsta lilla frånvaro skulle kollapsa hela min tillvaro där.
Vad gör de då? Jo de FÖRBJUDER MIG att gå till jobbet, vilket gör att jag får all skit senare, är det särskillt smart?
Jag har under en längre tid försökt få min avdelning att intressera sig i den för mig oehört viktiga frågan om de stressade byggtiderna, men då företaget jag jobbar på inte använder sig av ackord så är de inte intresserade av mig och mina ärenden.
DET min käre vän, DET är sjukt!
Anledningen till att jag är med i facket är att min arbetsgivare inte anställt mig annars.
...skrapat tandsten, och därmed avslutat min tvådagars turné hos tandläkaren.
...varit på anställningsintervju, gick bra, förutom att jag råkade berätta att jag hällt sminkglitter över en kollegas lagbok, och på frågan "kan du beskriva nåt practical joke du gjort" svarat "nåt från denna veckan, eller tidigare?"
jofawe skrev:
J.Rönnberg:
Lite offtopic, men, jag hatar facket för att deras åtgärder för små obetydliga frågor (bland annat den om att arbetsgivaren ska betala fackföreningsavgiften) är helt åt helvete.
Jag går just nu på ett sjukt stressat bygge där minsta lilla frånvaro skulle kollapsa hela min tillvaro där.
Vad gör de då? Jo de FÖRBJUDER MIG att gå till jobbet, vilket gör att jag får all skit senare, är det särskillt smart?Jag har under en längre tid försökt få min avdelning att intressera sig i den för mig oehört viktiga frågan om de stressade byggtiderna, men då företaget jag jobbar på inte använder sig av ackord så är de inte intresserade av mig och mina ärenden.
DET min käre vän, DET är sjukt!Anledningen till att jag är med i facket är att min arbetsgivare inte anställt mig annars.
Om du läst vad konflikten handlar om är en av de viktigaste frågorna boendet för elektriker som ligger på traktamente. Om du läst varslen har du med största sannolikhet sätt de bifogade bilderna på under vilka förhållanden som anses okej. Tror inte att du skulle villa bo på sådant sätt särskilt länge.
I en konflikt blir det alltid återverkningar, vilket är meningen, och det är därför strejk är en sista utväg när motparten inte ens vill diskutera frågorna utan stoppar huvudet i sanden.
Nu vet jag inte hur länge du arbetat, men år 2003 och 2004 var SEF ute i konflikt och strejk och där vara den stora frågan just de pressade byggtiderna, själv var jag ute i strejk 2003. Dock svek byggnads och målarna SEF och lämnade elektrikerna ensamma att kämpa mot de pressade byggtiderna, vilket gjorde det omöjligt att gå igenom något. Om jag inte minns fel vara kravet att man skulle få kompensations ledigt om man arbetat på ett ställe med pressade byggtider. Efter detta har SEF fortsatt kampanja mot pressade byggtider, så den fråga är i allra högsta grad aktuell.
Gällande ackordet är den ett av de viktigaste lönedrivande instrumenten som finns och skall därför kämpas, inte sagt att man ska strunta i andra frågor. Om du känner dig orättvis behandlad av en enskild person/avdelning/klubb skulle jag rekommendera att du går vidare uppåt alternativt bli mer aktiv - för det är medlemmarna som bygger och bestämmer vad facket gör/ska göra.
Och som sagt, om du inte vill vara med är det bara att gå ur. Din arbetsgivare kan inte veta om du är med eller ej.
Okej, nu blev det väldigt mycket OT, men sånt händer.
Smakat av en flaska me d ekologiskt vin, det var inte passabde till maten så det blebv en bra Mouserande till fisken som ändå inte dög.
Men jag mår bra. Det är väl det som är meningen!
...spelat match, med gårddagens löppass i färskt minne. Fråga mina lår och vader. :OO :e
...krampat ihop i vaderna mot slutet av matchen.
...haltat mig fram. Helt underbart faktiskt. :p ;)
Dryden skrev:
...spelat match, med gårddagens löppass i färskt minne. Fråga mina lår och vader. :OO :e
Hur mår dina lår och vader? :e
...pratat med far som kommer till Sverige! Yaaaay, längtat efter pappa! :L
...pratat med mor, där var det som vanligt.
...druckit kaffe, lyssnat på musik.
...mest varit glad. :)
...haft lanserings-dagen-feber över projektet jag slitit med de senaste veckorna. Skräckblandad förtjusning! :o :)
...vaknat med lite risig hals tror jag. :( Nu vågar jag ju absolut inte träna!
magnusfeldth skrev:
på frågan "kan du beskriva nåt practical joke du gjort" svarat "nåt från denna veckan, eller tidigare?"
:e
... börjat dagen med cola. Vissa dar bara är såna :OO
...tvättat lite
...packat lite :e