webForumDet fria alternativet

Idag har jag...

Småprat

17 993 svar · 1 288 923 visningar · startad av Vimp · sida 328 av 900

Frågan, av Vimp

köpt nya byxor. :bire

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

.. snackat med min nya blivande chef två ggr. *no longer arbetslös* :D

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

celia: Haha! ;)

...gymat. 102kg i knäböj kändes i dag!
...haft en föreläsning i AJAX. Ganska intressant faktiskt.
...kommit hem.

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

Dagens skratt

...haft roligt! Jag jobbar som lärarassistent och handleder studenter i en kurs i objekt-orienterade systemutvecklingsmetoder, där de får lära sig UML. Studenterna har fått producera en hel radda olika UML-dokument/diagram under kursens gång och har slitit duktigt.

Nu är det bara tre dagar kvar av kursen och när en av studenterna kom förbi idag så visade jag honom en färsk artikel av Ivar Jacobsson i ComputerSweden: UML behöver bantas. Han läste den och blev alldeles tyst... för att sedan utbrista "Vad är UML??" :L :L

Medlem sedan apr. 200716 inlägg

...varit på rutinkoll hos tandhygienisten och fått reda på att jag ska göra två återbesök på grund av hål i tanden under den närmaste tiden.
...pluggat forskningsmetodik och akademisk skrivning sju timmar i sträck på grund av omtenta på fredag.
...allmänt deprimerad då studentkassan är extra tom.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

..lidit lite extra med jonsson86 - tvi vale för forskningsmetodik! (har 15p sån skit från HLK ;))
..slutgiltigt lessnat på mina så kallade arbetskamrater som bara släpper allt och går när klockan slår fyra - nu har jag tröttnat på att vara den med samvetet som jobbar tills man är färdig! :bla
..gett mig fan på att hitta ett jobb i Stockholm - jag vill hem!

:stefan: Tackar ödmjukast för detta. Då har du läst 15p. flumkurser med andra ord ;) Gett mig f*n på att nu ska denna ibland abstrakta flumkursen bli avklarad...orkar ett med alla begrepp.
Har du pluggat på HLK? Program eller fristående kurser enbart?

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

... slitit hela dagen med ett utkast av ett projektdirektiv :x
... belönat mig själv med en stor kall efter ovanstående :birp

..sökt två jobb i Stockholm.
..funderat på att återuppta mitt projekt med att packa flyttlådor med sånt man inte behöver på ett tag.

jonsson86 skrev:

:stefan: Tackar ödmjukast för detta. Då har du läst 15p. flumkurser med andra ord ;) Gett mig f*n på att nu ska denna ibland abstrakta flumkursen bli avklarad...orkar ett med alla begrepp.
Har du pluggat på HLK? Program eller fristående kurser enbart?

Nja, flum och flum - hade man Mohamed och Tina Chaib som ansvariga för kurserna var det ord och inga visor... 10poängstentan var hemsk... Standardavvikelser, korrelationsmått och en jävla massa skum teori kring upplägg av undersökningar... Bläh!
MKV-programmet var det här, fast det var ett par år sen nu. :e

Medlem sedan mars 20062 194 inlägg

...vinkat adjö till min kära bil, eller rättare sagt, min föredetta kära bil.
Hoppas de nya ägarna tar hand om den lika bra som jag gjorde!
3984mil avverkade vi tillsammans, min lilla svarta och jag :|

(för den som aldrig sålt sin första helt egna bil (som ingen annan än en själv har ägt) än kan jag säga att det känns lite speciellt.. men vafan.. livet går vidare! :)

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

casca skrev:

.. snackat med min nya blivande chef två ggr. *no longer arbetslös* :D

grattis! (y)

:stefan: skrev:

..sökt två jobb i Stockholm.
..funderat på att återuppta mitt projekt med att packa flyttlådor med sånt man inte behöver på ett tag.

Nja, flum och flum - hade man Mohamed och Tina Chaib som ansvariga för kurserna var det ord och inga visor... 10poängstentan var hemsk... Standardavvikelser, korrelationsmått och en jävla massa skum teori kring upplägg av undersökningar... Bläh!
MKV-programmet var det här, fast det var ett par år sen nu. :e

Beror förmodligen på vilka lärare man har som undervisar i dessa kurser. Självklart har vi gått igenom en rad olika relevanta teorier men så finns det olika områden som är mer eller mindre flummiga.
MKV-programmet, med andra ord så har du läst typ 300 poäng marknadsföring hehe :e

Medlem sedan juli 20003 825 inlägg

... tackat ja till båtplats och kollat in diverse tänkbara "objekt". Känns stort. För mig! Jag har sedan tidigare intresse, men numera även råd och tid! :-)

..följt Allsvenskan via texttv (i pauserna under House that is :e) och sedermera jublat! :birp

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

...muttrat över Uniteds usla försvarspel, i synnerhet Evra som stundals inte gjorde mycket rätt.
...jublat och gjort liggande piruetter och målgester på golvet framför TV:n när Rooney trycker in 3-2 på övertid! :birp :P :e :D

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

..bara räknat ner till kvällens möte mellan United och Milan. Varit i förtvivelse över magisk italienskbrasiliansk fotboll och pendlat över till eufori när vi vann under en magisk Champions League-kväll på Old Trafford. Manchester United :f

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Pluggat, varit hos doktorn med min ögoninflammation, tränat och sen pluggat lite till.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

...sett United vinna över Milan. Nice!
...pillat med en hemsida.

Medlem sedan mars 20074 inlägg

åkt skidor

Medlem sedan feb. 20072 750 inlägg

...inte kunnat somna :x

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

... använt brickerna som skydd mot det bleka solljuset
... fått imma på insidan av brickerna :q
... druckit kaffe (ok det börjar bli en ful ovana)

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)