.. snackat med min nya blivande chef två ggr. *no longer arbetslös* :D
Idag har jag...
17 993 svar · 1 288 923 visningar · startad av Vimp · sida 328 av 900
Frågan, av Vimp
köpt nya byxor. :bire
Läs frågan i sin helhet →celia: Haha! ;)
...gymat. 102kg i knäböj kändes i dag!
...haft en föreläsning i AJAX. Ganska intressant faktiskt.
...kommit hem.
Dagens skratt
...haft roligt! Jag jobbar som lärarassistent och handleder studenter i en kurs i objekt-orienterade systemutvecklingsmetoder, där de får lära sig UML. Studenterna har fått producera en hel radda olika UML-dokument/diagram under kursens gång och har slitit duktigt.
Nu är det bara tre dagar kvar av kursen och när en av studenterna kom förbi idag så visade jag honom en färsk artikel av Ivar Jacobsson i ComputerSweden: UML behöver bantas. Han läste den och blev alldeles tyst... för att sedan utbrista "Vad är UML??" :L :L
...varit på rutinkoll hos tandhygienisten och fått reda på att jag ska göra två återbesök på grund av hål i tanden under den närmaste tiden.
...pluggat forskningsmetodik och akademisk skrivning sju timmar i sträck på grund av omtenta på fredag.
...allmänt deprimerad då studentkassan är extra tom.
..lidit lite extra med jonsson86 - tvi vale för forskningsmetodik! (har 15p sån skit från HLK ;))
..slutgiltigt lessnat på mina så kallade arbetskamrater som bara släpper allt och går när klockan slår fyra - nu har jag tröttnat på att vara den med samvetet som jobbar tills man är färdig! :bla
..gett mig fan på att hitta ett jobb i Stockholm - jag vill hem!
:stefan: Tackar ödmjukast för detta. Då har du läst 15p. flumkurser med andra ord ;) Gett mig f*n på att nu ska denna ibland abstrakta flumkursen bli avklarad...orkar ett med alla begrepp.
Har du pluggat på HLK? Program eller fristående kurser enbart?
... slitit hela dagen med ett utkast av ett projektdirektiv :x
... belönat mig själv med en stor kall efter ovanstående :birp
..sökt två jobb i Stockholm.
..funderat på att återuppta mitt projekt med att packa flyttlådor med sånt man inte behöver på ett tag.
jonsson86 skrev:
:stefan: Tackar ödmjukast för detta. Då har du läst 15p. flumkurser med andra ord ;) Gett mig f*n på att nu ska denna ibland abstrakta flumkursen bli avklarad...orkar ett med alla begrepp.
Har du pluggat på HLK? Program eller fristående kurser enbart?
Nja, flum och flum - hade man Mohamed och Tina Chaib som ansvariga för kurserna var det ord och inga visor... 10poängstentan var hemsk... Standardavvikelser, korrelationsmått och en jävla massa skum teori kring upplägg av undersökningar... Bläh!
MKV-programmet var det här, fast det var ett par år sen nu. :e
...vinkat adjö till min kära bil, eller rättare sagt, min föredetta kära bil.
Hoppas de nya ägarna tar hand om den lika bra som jag gjorde!
3984mil avverkade vi tillsammans, min lilla svarta och jag :|
(för den som aldrig sålt sin första helt egna bil (som ingen annan än en själv har ägt) än kan jag säga att det känns lite speciellt.. men vafan.. livet går vidare! :)
casca skrev:
.. snackat med min nya blivande chef två ggr. *no longer arbetslös* :D
grattis! (y)
:stefan: skrev:
..sökt två jobb i Stockholm.
..funderat på att återuppta mitt projekt med att packa flyttlådor med sånt man inte behöver på ett tag.Nja, flum och flum - hade man Mohamed och Tina Chaib som ansvariga för kurserna var det ord och inga visor... 10poängstentan var hemsk... Standardavvikelser, korrelationsmått och en jävla massa skum teori kring upplägg av undersökningar... Bläh!
MKV-programmet var det här, fast det var ett par år sen nu. :e
Beror förmodligen på vilka lärare man har som undervisar i dessa kurser. Självklart har vi gått igenom en rad olika relevanta teorier men så finns det olika områden som är mer eller mindre flummiga.
MKV-programmet, med andra ord så har du läst typ 300 poäng marknadsföring hehe :e
... tackat ja till båtplats och kollat in diverse tänkbara "objekt". Känns stort. För mig! Jag har sedan tidigare intresse, men numera även råd och tid! :-)
..följt Allsvenskan via texttv (i pauserna under House that is :e) och sedermera jublat! :birp
...muttrat över Uniteds usla försvarspel, i synnerhet Evra som stundals inte gjorde mycket rätt.
...jublat och gjort liggande piruetter och målgester på golvet framför TV:n när Rooney trycker in 3-2 på övertid! :birp :P :e :D
..bara räknat ner till kvällens möte mellan United och Milan. Varit i förtvivelse över magisk italienskbrasiliansk fotboll och pendlat över till eufori när vi vann under en magisk Champions League-kväll på Old Trafford. Manchester United :f
Pluggat, varit hos doktorn med min ögoninflammation, tränat och sen pluggat lite till.
...sett United vinna över Milan. Nice!
...pillat med en hemsida.
åkt skidor
...inte kunnat somna :x
... använt brickerna som skydd mot det bleka solljuset
... fått imma på insidan av brickerna :q
... druckit kaffe (ok det börjar bli en ful ovana)