webForumDet fria alternativet

Jultidningar

Småprat

14 svar · 973 visningar · startad av K@llen

Medlem sedan mars 20032 667 inlägg
Frågan#1

Va fasiken. Sommaren är knappt slut; så plingar det på dörren. Utanför står en grabb med ett stort leende: vill du köpa jultidningar? :x

Nästan 20 grader utanför fönstret, så förstörs dagen av sådant här. :bla

PS. Jag köpte inga ...

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Vänta bara, strax efter nyår kommer de och vill kränga majblommor igen... :e

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

Det är väl bra att dagens ungdomar har lite framåtanda och vill tjäna lite extra pengar. Han förstod också att om man ska lyckas ska man vara först ute. Innan någon annan har varit framme och snott dom fina kunderna. ;)

Men man har inte fått någon julkänsla än förstås.

Medlem sedan nov. 20041 740 inlägg

K@llen skrev:

Va fasiken. Sommaren är knappt slut; så plingar det på dörren. Utanför står en grabb med ett stort leende: vill du köpa jultidningar? :x

Frågade du inte om han sålde semlor också? Det är väl hög tid för det nu?

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Jag kommer ihåg när jag krängde tidningarna men skillnaden var att man inte fick dem förrän första frosten varit i alla fall. Idag skickar ju tidningsförlagen ut dem så tidigt som möjligt för att komma före konkurrenter och självklart förstår man som unge att man måste vara snabbare än polarna/konkurrerande säljare. :)

Om bara jultidningsförlagen kunde komma överens om ett senare datum då de skickar ut tidningen så kanske man slipper tänka på jultidningar i september.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Isabelle har sålt jultidningar i tre veckor nu. Än så länge har hon tjänat ihop till en TV med inbyggd DVD. :)

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

bewern skrev:

Det är väl bra att dagens ungdomar har lite framåtanda och vill tjäna lite extra pengar.

Ja, även om det kan vara irriterande så tycker jag faktiskt att det är positivt.

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

Håller absolut med bewern och emission.

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Det plingade en grabb på dörren och ville sälja jultidningar, jag var påväg att köpa tidningar, sen tänkte jag att han ändå kommer köpa sprit för pengarna.
Sen kom jag på att det är ju det jag tänker spendera pengarna på, varför dömer jag ut honom för. :e Så tillslut köpte jag (läs: morsan) nån viktväktarbok :e

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

M.Cheraghi skrev:

Det plingade en grabb på dörren och ville sälja jultidningar, jag var påväg att köpa tidningar, sen tänkte jag att han ändå kommer köpa sprit för pengarna.Sen kom jag på att det är ju det jag tänker spendera pengarna på, varför dömer jag ut honom för.:e

Greg Giraldo :D

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Web-Tor skrev:

Isabelle har sålt jultidningar i tre veckor nu. Än så länge har hon tjänat ihop till en TV med inbyggd DVD. :)

Hur många tidningar har köpts av icke-familjemedlemmar? ;)

Medlem sedan juli 20022 537 inlägg

Synd om ungarna.. sålde själv jultidningar när jag var liten. Pissigt betalt för allt arbete. ;)

PersianBulldog skrev:

:e :birp

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

PersianBulldog skrev:

Skulle uppskatta det till 80% till icke-släkt och 98% till icke-familjemedlemmar.

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

cyprys skrev:

Greg Giraldo :D

Do you think if Bill Gates got laid in high school, do you think there'd be a Microsoft? Of course not.You got to spend a long time in your own locker with your underwear shoved up your ass before you start to think,
"You'll see. I'm going to take of the world of computers! I'll show them."

Mao du gissade rätt ;)

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg

M.Cheraghi skrev:

Det plingade en grabb på dörren och ville sälja jultidningar, jag var påväg att köpa tidningar, sen tänkte jag att han ändå kommer köpa sprit för pengarna.
Sen kom jag på att det är ju det jag tänker spendera pengarna på, varför dömer jag ut honom för. :e Så tillslut köpte jag (läs: morsan) nån viktväktarbok :e

Du är min kung i en vecka för det inlägget. Din befallning är min lag ;) :birp :birp :bire :birp

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)