Ja, hade ingen skrivit om det så skulle ingen reagera på att just Hon tar lite kokain.. Att H&M bör avbryta samarbetet tack vare att media hänger ut Henne är ju näst intill löjligt, men å andra sidan: varför inte?
Typ alla supermodeller lär väl va vit runt trynet då & då...?!
Kan nån ge mig en egen åsikt i frågan, eller ska man bara skratta åt det & leva vidare?
Att Kate Moss finns på bild när hon "antagligen" tar lite kokain e ju ganska klara bevis att hon gjorde det, Men att hennes pojkvän Pete Doherty tar kokain behövs det inga smigbilder på utan det räcker med bilden på aftonbladet för att se detta. Eller? Han kanske bara ser ut sådär nerdrogad ;)
1. Varför tar dom ens upp det?
2. Nej, H&M bör inte avsluta samarbetet. Gör dom det så blir det tillslut bilder på
skyltdockor istället för modeller.
3. Vem orkar egentligen bry sig?
Att en supermodell och kandis inte skulle dra lite cola ar ju helt absurt att tro. Skulle H&M ta in en okand modell skulle de nog kora ner henne i trasket pa mindre an en kvart.
legis, det ar inte acceptabelt och mer ratt for en modell att dra en lina, men att det ar vanligt ar ganska forstaligt och om foretag maste leta efter modeller som inte gjort nagot busigt i sitt liv skulle de kanske hitta nagra stycken, som efter utfort jobb, inte hade varit lika rena...
Tycker att HM skall bryta samarbetet med Kate Moss på stört, det skall aldrig vara lönsamt att förknipas med knark och jag är ganska säker att HM kommer att komma fram till detta beslut själva.
Sedan huruvida supermodeller knarkar eller ej är ju ganska oväsentlig, skulle HM vilja ha knarkare i annonserna så finns det ju ett gäng på Sergels Torg, skulle tippa på att det är avsevärt mycket billigare i drift än Kate Moss.
Om de ska avbryta samarbetet med Kate Moss for att hon snortat och AB gor det till en stor grej, sa fa det bli skyltdockor i fortsattningen, fast mja, tank om nagon tillverkare pa stallet misshandlat en katt eller skjutit lite heroin. Da ar det kort med. Det ar nog lika bra H&M slutar med sin reklam over huvudtaget.
Kate Moss ar dar for att gora reklam for kladerna, inte for sitt bruk/missbruk.
Oj, jag hade missat att kvinnlig modell likställs med att vara knarkare. Jag ber om ursäkt, jag har nog för dålig koll på verkligheten.
Det är väl inte särskilt förvånande att de hamnar i miljöer där mer lyxförknippade droger, som kokain, faktiskt förekommer? Jag kan tänka mig att någon som hamnar i en miljö där många snortar kokain, faktiskt själv kommer på idén att göra det. Även om man från början har inställningen att det är helt oacceptabelt, kanske man tänker om när man ser det överallt omkring sig.
va fan, klart hon inte ska sluta med det, vi vill verkligen inte se en fet Kate Moss!
Nej, vi vill inte se Kate Moss överhuvudtaget! Ta bort det där benranglet ur min åsyn! :bla
Att hon knarkar gör ju inte saken bättre. Visst är det allmänt känt att de pysslar med sånt, men är man så jävla dum att man fräter sönder hjärnan frivilligt har man inte i medias blickfång att göra.
Men det är ju självklart. De hade inga nyheter att skriva om.
Det är ju just det som är skillnaden, framförallt när det finns på alla löpsedlar. Alla ungdomar kommer att se henne på anlagstavlorna och en del kommer att minnas bilden av henne snortandes kokain i tidningen. Som jag ser det ger H&M bara en signal "Att knarka är inte så fel". Det finns ungdomar (och säkert även vuxna) som kan se skillnaden men det finns absolut de som kommer att dra detta likhetstecken. Det räcker för mig för att hon inte ska ha något där att göra. Dessutom ser hon ju ut som en knarkare även utan att visa att hon verkligen är det. Snyggare och mer lämpliga personer finns det gott om. Jag är på ett sätt glad att jag aldrig handlar på H&M.
Jag tycker det luktar dubbelmoral inom modellvärlden på långt håll. Skulle alla modeller som använder någon form av socitets-party-droger försvinna från alla reklampelare över en natt skulle det nog bli väldigt många tomma skyltar. Det är klart att H&M hänger ut henne som ett offerlamm, det vore ingen bra PR att förknippas med droger, men dubbelmoral är det så det heter duga. Men jag tror knappast att detta var någon nyhet för dem. Tycker det är bra gjort av Naomi Campbell som faktiskt står på Kates sida. Varför skall Kate Moss straffas för att branschen är som den är.
Och sen det här med att vi vill se vanliga tjejer i reklamen. Det är ju för sjutton *vi* som är marknaden - skulle *vi* inte gilla att se fotomodeller på reklampelare så skulle vi inte heller se dem där för det skulle inte sälja.
Och om droger. Det bästa sättet att inta hamna i träsket är väl sunt förnuft, vettiga värderingar (där föräldrar till våra barn och ungdomar har det största ansvaret, inte skola eller samhälle). Hurvida jag sett Kate Moss sniffa kokain tror jag personligen har föga vikt om hurvida jag börjar knarka eller inte.