Häromdagen satt jag o slö-surfade hos min syster och då kom jag på en länk där jag fick se en mpg där en kille suger i sig 1.5l coca-cola på 11 sec. Men jag kan inte hitta den någonstans nu när jag vill se den igen. Någon som kan hjälpa mig hitta den igen :OO
Tsss, det där hade ju kunnat ordnat kvickare - bara att ruska flaskan ordentligt i sidled så trycket byggs upp, sen går det av sig själv på nolltid. Bara att fråga vilken ölhäfvare som helst. ;)
Fast att han stod på huvudet ner i soptunnan efteråt är ju kraftiga minuspoäng i vilket häfv som helst... :moose
Tsss, det där hade ju kunnat ordnat kvickare - bara att ruska flaskan ordentligt i sidled så trycket byggs upp, sen går det av sig själv på nolltid. Bara att fråga vilken ölhäfvare som helst. ;)
Om det skall gå snabbt så är det inte bara trycket som gäller, det gäller också att fin in luften i flaskan också.
En riktig ölhäfvare sätter snurr på innehållet så att innehållet snabbt kommer ut och luften har chans att komma in..
Om det skall gå snabbt så är det inte bara trycket som gäller, det gäller också att fin in luften i flaskan också.
En riktig ölhäfvare sätter snurr på innehållet så att innehållet snabbt kommer ut och luften har chans att komma in..
Nja, skakar man flaskan i sidled kommer trycket att kompensera för att det inte släpps in så mycket luft. Nackdelen är att det blir mer skum, men vid ett korrekt häv blir det inte så mycket skum och alltså inte något tidstillägg för att det är för mycket kvar i flaskan efter den stipulerade tiden.
Att få snurr i vätskan så att luften kommer in i mitten fungerar utmärkt - om det inte är någon kolsyra i flaskan i fråga.
Rent spontant tror jag att det skulle ta runt dubbel så lång tid som ett snabbt häv.
Nu kommer jag inte ihåg exakta tiden som en polare håller, men jag tror han ett godkänt häv på 2,1 sekunder för en 33cl öl. Jag kommer inte i närheten. :e
Nu kommer jag inte ihåg exakta tiden som en polare håller, men jag tror han ett godkänt häv på 2,1 sekunder för en 33cl öl. Jag kommer inte i närheten. :e