Gick ut för att skruva ut vissa vitala delar ifrån bilen som är lite halvdyra, möts av en krossad ruta.
Tredje j*vla inbrottet på knappt 1,5 månad, blir såååå less, och det är ju inte småpengar heller, nybyggt billjud nyklassad för tävling.
Försäkringsbolaget gillar det inte heller märkte jag nu, har precis fått nya prylar från senaste inbrottet, nu länsade dom igen, t.o.m. plockade lös lågnivåkablarna.
Nää, nästa gång nån idi*t kommer och inte kan skilja på Ditt och Mitt så ska jag hävda att jag inte kan skilja på ett huvud och en boll med basebollträt.
Måste bara få skriva av mig, så jävla irriterad på alla pundardårar som inte kan ge f*n i andras prylar.
Ja fy fan vad sur man blir!
Jag har fått 5(!) cyklar stulna de senaste två åren, samt 1 totalkvaddad.
Det finns inte längre någon respekt för andras saker.
Det måste väl vara någon som visste vad som fanns i bilen?
Eller syns det på utsidan?
Mjo, relativt känd, raggade runt lite på stan i lördags, har ett gäng sponsor-loggor här och där som skvallrar lite om innehålet, och ser man bilen live på stan t.ex. så undgår man inte att höra innehållet heller.
Dom lär vara avundsjuka. Skulle du ha min 740 skulle ingen ens orka röra den :)
Fel, fel, fel!
Nu har jag förvisso en 340, men den klassas iof som ännu värre. Men vad hjälper det. Har de senaste två månaden fått ett inbrott och två försök. Förra veckan blev jag av med cykeln.
Och ja, det är fördjävligt att folk inte kan hålla fingrarna i styr. Och vem får betala? Inte är det dom som snor inte. Han som gjorde inbrott i min bil åkte fast §jr . Har fått beviljat skadestånd på mer än vad bilen är värd. Men pundare som han tydligen är har han inga pengar och har säkert inga planer på att skaffa ett jobb heller.
Och ja, det är fördjävligt att folk inte kan hålla fingrarna i styr. Och vem får betala? Inte är det dom som snor inte. Han som gjorde inbrott i min bil åkte fast §jr . Har fått beviljat skadestånd på mer än vad bilen är värd. Men pundare som han tydligen är har han inga pengar och har säkert inga planer på att skaffa ett jobb heller.
Det där har jag varit med om - jag fick själv köpa tillbaka mina egna stulna grejor från Pantbanken (då de handlat i "god tro", något som ändrats numera) och blev tilldömd ersättning i rätten för det hela.
Men hade knarkarkärringen som gjort inbrottet några stålar? Nä!
Kronofogden låg på i ett år men sen var det slut. :l
Ser nån en knarkarkäring i Jönköping vid namn Personuppgift raderad (har jag för mig att hon heter, hon blev iaf dömd för det hela) så är hon skyldig mig en tusenlapp! x(
Redigerat med anledning av att personuppgift inte ansetts lämplig eller överensstämma med wF:s policy om PUL.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med magnusfeldth alternativt forumledare@webforum.nu.
Min bil ser inte ut nåt speciellt, svart BMW med tonade rutor och vit reklamtext, varken feta fälgar eller annat bling-bling.
Det är ju garanterat någon som haft produktkännedom om utrustningen som funnits i bilen, annars hade ingen orkat med att t.o.m. dra lös lågnivåkablarna som låg under mattan genom hela bilen. Hade ju lika gärna kunnit vara biltema-prylar.
Polisen va ju också roliga, frågade om dom ville komma och kolla och dokuentera skadorna, icke, jag fick bara tala om vad som saknades och vilka skador som fanns.
1500 i självrisk på billjudet och 3000:- på plåtskador och rutor, hade man kunnat göra nåt annat skojj för istället...
Sist jag hade inbrott, 3-4 veckor sedan så va de i min gamle volvo 240, så dom skiter fullständigt i vad det är för bilar dom ger sig på, vid det tillfället stal dom massa ljudprylar och cd-spelarren, utan front, vafasen dom nu ska med den till.
Själv så har jag nu ikväll ringt mitt tredje samtal sedan ett par månader, till polisen och anmält stöld. Nu tog de hela cykeln för grabben :l (Sist var det framhjulet). Mellan dessa händelser var det min bil som fick påhälsning. Jävla skitungar x( Dessemellan damp det ned mysko brev i brevlådan som även det har anmälts. Vad är det för värld vi lever i?
För att svara på frågan. Vad är det för värld?
Så skulle det vara ul att låta "skitungarna" besöka "sitt samhälle" några år fram i tiden. Lika som pensionssnuttarna.
Kanske fick dom då lite respekt när någon sprejar deras hus eller knackar en ruta. Kan det vara ett sätt?
Så var det dags igen! Inatt hade bilen ny påhälsning med trasigt lås på förardörren samt en del inre skadegörelse som följd. :x
Ingen av mina grannar har råkat ut för samma sak så man börjar ju undra vad som gör att just min bil drar till sig drägget.. (Har absolut 0 av värde liggandes i bilen, t.om stöldkassetten till cdspelaren gapar tom väl synligt + att det är en gammal bil).
Listan hos polisen med anmälningar från mig börjar bli lång..
SimOnLine:
Det är tillvägagångsättet som tyder på det. Förresten så är en kriminell 25åring lika mycket "skitunge" i mina ögon som en 15årig d:o
red
Får korrigera mig lite grann. Det var tydligen en "drive" genom mitt bostadsområde inatt, så flera bilar längre ned på gatan hade drabbats de med. Tydligen har polisen tagit någon eller några personer (skitungar) så man får väl hoppas att det lugnar sig något nu.
Det är ju garanterat någon som haft produktkännedom om utrustningen som funnits i bilen, annars hade ingen orkat med att t.o.m. dra lös lågnivåkablarna som låg under mattan genom hela bilen.
varför har du inte lagt lågnivå- och strömkabel i listerna? då är det garanterat ingen som orkar pilla loss dom.
men jag kan inte förstå varför man måste ge sig på andras grejer. :(
Det är ju garanterat någon som haft produktkännedom om utrustningen som funnits i bilen, annars hade ingen orkat med att t.o.m. dra lös lågnivåkablarna som låg under mattan genom hela bilen.
varför har du inte lagt lågnivå- och strömkabel i listerna? då är det garanterat ingen som orkar pilla loss dom.
men jag kan inte förstå varför man måste ge sig på andras grejer. :(
För att en 50 kvadrats strömkabel inte får plats i listen, thats why ;)
Har löst sig nu iallafall, det mesta, har fått nya prylar, dock sålde jag dom direkt, håller även på att sälja bilen, en strikt företagsbil ska inhandlas istället, får satsa på roligt ljud här hemma istället.
263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849