webForumDet fria alternativet

Uppochnedkoppling

Småprat

2 svar · 274 visningar · startad av PeW

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg
Frågan#1

Bah!
I mitt bostadsområde drog de kabel för ett år sedan. Men f*n vad det trasslar.. fick precis tillbaka nätet efter att det varit borta i 5 dagar p.g.a att nån switch pajat. Innan dess har det dykt med jämna mellanrum. Betalar 369:- för 2 Mbit, vilket i dessa dagar är dyrt om man jämför med adsl. Dessvärre kan jag tydligen inte byta till det sistnämnda eftersom telestationen inte är utbyggd. Så mitt och mina grannars öde ligger i Kabeltekniks händer och (o)vilja att samla på sig reservdelar för snabbare åtgärder när det felar :bla

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

Jag föreslår att du begär kompensation för den tid du inte kunnat komma åt internet.

Försök gärna också med att mjölka lite mer pengar för merkostnader du (kanske) haft för att du inte kunnat använda t.ex.: internetbank, inte kunnat läsa tidningar via internet, inte kunde jämföra priser och därmed köpte dyrare varor osv. Fundera gärna ut fler saker du gick miste om tack vare att ditt bredband var nere. :i

Om det börjar kosta pengar för företaget att missköta sig tror jag att de blir lite mer "serviceminded".

Men jag tycker att du ska minst ha kompensation för de dagar du varit utan internet. Och gärna lite extra för de dagar som det fungerat tidvis men ändå krånglat. §e

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Jo, jag har ringt och sagt att jag vill ha kompensation för de dagar som det gäller. Hon som svarade kunde inte hjälpa mig men skulle "framföra" kritiken tillsammans med kritiken från alla de andra som ringt.

Nästa gång jag ringer (det lär väl knappast hända nåt för att man ringer 1 gång :OO) ska jag nog spetsa med det där du skrev om internetbank o.s.v för visst borde de vara mer service-minded och villiga att agera direkt när det blir fel. Det SKA kosta när inte tjänsten fungerar då de får in en hel del pengar för att den SKA fungera.

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)