Hm, KOLON verkar vara ledigt, nån som har en rostig 240 jag kan skruva fast plåtarna på?
Vänta lite, en rostig 240 har jag ju redan! :e
Vägverket skrev:
Tyvärr var WF upptaget, vill du söka igen?
Vem hann före? ;)
39 svar · 2 571 visningar · startad av Pace · sida 2 av 2
Nu behöver ni inte tveka när ni ser mig på vägarna. Det är jag.
Läs frågan i sin helhet →Hm, KOLON verkar vara ledigt, nån som har en rostig 240 jag kan skruva fast plåtarna på?
Vänta lite, en rostig 240 har jag ju redan! :e
Vägverket skrev:
Tyvärr var WF upptaget, vill du söka igen?
Vem hann före? ;)
Helmertz skrev:
magnusfeldth skrev:
Gislaved skrev:
[...] fick jag reda på att FELDTH är ledigt... skulle passa mycket finns på en BMX [...]
:birp
Stavfel!!! :P
Jymdis skrev:
Pace:
Av ren nyfiken :) Motor? Utrustning? =)
Som Web-Tor säger: GTI 2,0. Allt är original utom bakre lexuslampor, sportluftsfilter och texten PEUGEOT på överdelen av vindrutan.
Här finns näst intill fullständig spec (plus ett pessimistiskt omdöme): http://www.smartson.se/Default.ASP?WCI=wiMain&CategoryId=43
(I korthet; tvärställd fyra, 16 ventiler, 137 hk vid 6 000 varv, topphastighet 210 km/h, 0-100 km/h på 8,5 sekunder. Har fått den att dra 0,6 på landsväg också. ;))
r) Jag tror inte det är någon skillnad på sportmodellen och GTI:n, förutom motorn. Fast de nya GTI:na har ESP som standard vill jag minnas, fast jag är inte helt hundra på det.
Pace skrev:
Fast de nya GTI:na har ESP som standard vill jag minnas, fast jag är inte helt hundra på det.
ExtraSensorisk Perception - bilen kommer utrustad med siare om lagret tillåter annars f.d. Ghostbuster.
Pace skrev:
topphastighet 210 km/h, 0-100 km/h på 8,5 sekunder.
Skrämmande uselt.. Går de verkligen inte fortare menar du? Min gamla Volvo 240 med förgasarmotor passerade 200 om man plågade skiten ur den ju..
En -81:a! (Den drog visserligen aningen mer bensin)
Vad är det för poäng med att ha en bil som går fortare än så? Det är väl fullt tillräckligt i de allra flesta sammanhang?
Vad är det för poäng att köpa en GTI-bil & betala överpris för en bil som inte har den prestandan man söker? Köper man en GTI-bil förväntar man väl sig att ha nått & sätta emot vid rödljusen? 137HK fördelat på de kilona ger en onödigt hög försäkringspremie.. Lägg sen till "GTI" så ökar det än mer.
Med en sån där pisskur får man nästan spö av en Volvo 740!
Att bilar har hög topphastighet är en kombination av lågt luftmotstånd, rätt utväxling, mm, mm, DVS: allt det en modern bil SKA ha. Maxeffekt på 6000rpm är aningen högt.
Denna bil verkar ha för låg utväxling, vilket primärt ger en bullrigare gång i normalhastigheter & en högre bränsleförbrukning, allt tack vare att tillverkaren valt att tillverka en bil som är pigg & glad i låga hastigheter.
Inget för mig..
Tack, då förstår jag poängen lite bättre. Jag är inte så hemma på det där med bilar.
Gislaved skrev:
Tack, då förstår jag poängen lite bättre. Jag är inte så hemma på det där med bilar.
Np, bara skönt när nån förstår det jag säger då & då! ;)
Bire, tror du inte bilen kanske bara är utrustad med fart begränsare?
His Divine Shadow skrev:
Bire, tror du inte bilen kanske bara är utrustad med fart begränsare?
Det tror jag inte, men man vet ju inte...
Peugeot vill väl göra likadant som Audi, BMW och Mercedes som har fartspärr vid 250 km/h, men har ingen modell som kommer upp dessa hastigheter utan sätter den vid 210 km/h istället... ;)
137 hk är ju inte direkt mycket så 210 km/h är nog vad den kan komma upp i.
Nå om jag kom till 170 med en 90 hästar måste väl nog 137 räcka till mer än 210. Förstås utväxling och vikt då.
160 km/h med 109 hk (Nissan King Cab), så det är ju mycket mer än det som spelar in, luftmotstånd, drivlinan mer än bara utväxling, det är ju olika effekttapp ut till drivhjulen, beroende på ev. fyrhjulsdrift, automatlåda...
Så det är du som har den puggen jag sett här i växjö :P
Det är ju en Pace Car!
Och han som tillverkade skylten är en Pace Maker!
Men nu efter ganska många månaders användning kan skylten kännas lite Pace.
Jymdis skrev:
Snygg bil Pace, jag har en likadan :)
Säg, hur mycket kostar en sån där skylt? =)
Edit:
Nevermind, 6000 kr såg jag :)
Alldeles för dyrt, dubbelt dyrare i Finland.