Snyggt! Kallas du vanligtvis Pace?
Personlig fordonsskylt!
39 svar · 2 571 visningar · startad av Pace
Innebär detta att jag måste skaffa en också? Så inte Gislaved missar mig när jag är i stan.
Läckert!
Pedda skrev:
Innebär detta att jag måste skaffa en också? Så inte Gislaved missar mig när jag är i stan.
Är det inte du som har Pedda? Det är redan upptaget. http://www.ore.vv.se/uppdrag/ledigt.asp
Snygg bil Pace, jag har en likadan :)
Säg, hur mycket kostar en sån där skylt? =)
Edit:
Nevermind, 6000 kr såg jag :)
Snyggt! :bire
Det går ju till att öka trafiksäkerheten, så det kan det väl vara värt?
Om fonden
Kort historik; Skyltfonden bildades hösten 1988. Pengar till fonden kommer från avgifter för personliga registreringsskyltar. För närvarande finns ca 14 000 skyltar ute i trafiken.Skylten kostar 6 000 kr varav 5 400 kr går till fonden och resten till tillverkning och administration.
Skyltfondens medel ska användas främst till att stödja projekt inom trafiksäkerhetsområdet. Skyltfonden är ett komplement till de traditionella forskningsfonderna i den meningen att resultaten ska vara direkt tillämpningsbara och tydliga för trafikanterna. Projekten ska snabbt komma trafikanterna till nytta och tidplanen för projektet bör inte överstiga 2 år.
Skyltfonden medger inte medel för patentkostnader eller marknadsföring. Ej heller för redan slutförda arbeten
Gislaved skrev:
Snyggt! Kallas du vanligtvis Pace?
Faktiskt inte (kallas Dalle ibland), men nu lär det väl bli ändring på det. Tuta om vi skulle möta varandra i Växjö någonstans. ;)
6 000 riksdaler stämmer bra. Men som Gislaved säger så går pengarna till vettiga saker, så det kan det ju vara värt.
Riktigt nice Pace! :bire
Både snygg bil och skylt.
Min personliga favorit är nog dock fortfarande FRUNS.
Pace:
Av ren nyfiken :) Motor? Utrustning? =)
Det ser ut som en Peugeot 206 GTI 2,0.
Tycker inte den ser annorlunda ut än min 1.6a sport därför jag fråga :)
Gislaved skrev:
Pedda skrev:
Är det inte du som har Pedda? Det är redan upptaget. http://www.ore.vv.se/uppdrag/ledigt.asp
Jaha, då gick ju inte det. ;)
Annars så är det ju läckert med en sån skylt.
I Malmö är det en som har "LARMAD" på bilen, hoppas att det är bilen och inte föraren som är det. :)
Nicro är ledigt, hmm :h
bewern är ledig, men jag har å andra sidan ingen bil att sätta den på. :bla
Man kanske skulle regga den skylten iallafall. ;)
Gislaved skrev:
testet funkade inte i FF, men i IE fick jag reda på att FELDTH är ledigt... skulle passa mycket finns på en BMW!!! Z3 tror jag... så nu behöver jag bara en bmw z3 och den plåten...
magnusfeldth skrev:
Gislaved skrev:
[...] fick jag reda på att FELDTH är ledigt... skulle passa mycket finns på en BMX [...]
:birp