Ska lekarna gå ut på att
- folk ska bli nakna?
- folk ska bli fulla?
- folk ska ha kul? (obs, detta kan även inbegripa de två ovanstående möjligheterna)
Aktiviteterna kommar att ske innan vi äter. Det är en grillfest. Jag försöker fylla 2 timmar.
Vi börjar med lagindelning och välkomstskål och dyligt. Sedan skickas lagen ner på en tipsrunda som leder ner till stan där de ska göra diverse mer eller mindre pinsamma saker...
Jag har gjort detta i 5 år nu men i år är det lite dåligt med fantasin... :)
Tex på en fråga i tipsrundan:
VILKEN ÄR FILMEN:
Radio disc jockey: [on radio] Hi, everybody, this is your Cousin Brucie. Whoa! Our summer romances are in full bloom, and everybody, but everybody's in love. But cousins, here's a great song from The Four Seasons.
GIRL: [narrating] That was the summer of 1963 - when everybody called me Baby, and it didn't occur to me to mind. That was before President Kennedy was shot, before the Beatles came, when I couldn't wait to join the Peace Corps, and I thought I'd never find a guy as great as my dad. That was the summer we went to Kellerman's.
BOY: What's your real name, Baby?
GIRL: Frances. For the first woman in the cabinet.
[laughs]
BOY: Frances. That's a real grown up name.
Men jag vill ha fler idder... allt från galet till bara socialt :)
Skriv en hög konstiga/udda/roliga föremål på lappar, dela ut till var och en eller lagvis... låt dem leta reda på dessa saker/utföra dessa saker och presentera dem för dig. OM någon i motståndarlaget lyckas luska ut en sak från andra lagets lappar INNAN tävlingen är över... då är den lappen död och poänglös.
Vi gjorde detta en nyårsafton och det var hellyckat (då med ett uppdrag per person) Uppdragen var t ex att hitta en 2 veckor gammal dagstidning, en färsk snittblomma... att samla så många kapsyler som möjligt, "oavsiktligt" stänga av tv eller stereo minst 3 gånger under kvällen et cetera. Det kan låta som töntiga uppdrag men försök att göra dem utan att någon annan gissar att det är just DITT uppdrag :)