SJU DAGAR UTAN MIN FRU
MÅNDAG
Nu är jag ensam i huset. Min fru kommer vara borta den följande veckan. Det är något jättebra för mig. Jag känner at hunden och jag kommer ha det jättekul. Jag har preparerat ett strikt aktivitetsprogram, och jag vet exakt när jag ska gå upp, hur lång tid jag ska duscha och tvätta håret, och hur lång tid det kommer ta att äta frukost. Jag har också räknat ut hur lång tid det kommer att ta att diska, städa, gå ut och gå med hunden, handla och laga mat. Det känns bra att veta att det kommer att finnas mycket tid kvar för att göra annat. Jag vet inte varför kvinnor säger att det är så svårt att göra allt i huset, när det faktisk är så lite man måste göra på så kort tid.
MAN SKA BARA KUNNA ORGANISERA SIG.
Vid middag åt jag en rejäl kotlett och gav hunden en annan. La en fin duk på bordet, ett ljus och blommor så det ser fint ut. Hunden har ätit paté och kyckling som mellanmål, och också som middag, tillsammans med några goda grönsaker. Som efterrätt fick han kakor. Jag drack liten vin och rökte några cigaretter. Har inte känt mig så bra på länge.
TISDAG
JAG MÅSTE kolla mitt program, tror att det behöver några små ändringar. Jag har förklarat till hunden att inte alla dagar är ”fiesta”, och att han inte kan förvänta sig mellanmål varje dag, och inte heller att jag ger honom mat i 3 skålar, eftersom jag då skulle behöva diska mycket mera. Vid frukosten har jag märkt att den hemmagjorda apelsinjuicen har ett problem: man måste tvättam pressaren varje gång man vill ha. Ett sätt är att preparera juicen för 2 dagar; så blir det bara hälften så mycket jobb. Jag har också märkt att man kan laga korvarna tillsammans med soppan, så att man bara måste diska en kastrull. Definitivt, tänker jag inte damsuga varje dag, som min fru ville; varje tredje dag är nästan samma sak. Man kan lika gärna använda tofflor och rengöra hundens tassar. Annars, mår jag helt underbart.
ONSDAG
Jag börjar tro att de här hus grejorna tar längre tid än jag trodde. Jag måste tänka om min strategi. Första steg: jag har beställt lite snabbmat; så behöver jag inte förlora tid genom att laga mat. Bädda sängen är ett annat problem: först gå upp, sen släppa in lite luft i rummet och sen skaka täcke och kuddar. Vad jobbigt! Kanske är bättre att bara bädda varje 3 dagar, jag Obäddar den ju varje kväll ändå. Det är en meningslös grej. Jag gör nu ingen speciell mat till hunden. Jag har till och med köpt hundmat i burk. Han såg ut som om han ville spy men det skulle inte göra någon skillnad. Om jag måste äta snabbmat ... Kan han också. Upptäckt : det är dumt att använda nya tallrikar för varje mål. Diska mer är så jobbigt. Hunden kan också äta i en enda skål, han är ju ett djur!
TORSDAG
Aldrig mer hemmagjord apelsinjuice. Hur kan frukt smutsa ner så mycket? Från och med idag ska jag bara köpa färdig äppeljuice. Upptäckt : Jag har kommit på att om jag inte rör mig när jag sover kan jag sova utan att behöva bädda nästa dag. Min rygg gör ont, men med ett varmt bad går det nog bort. Jag har slutat raka mig, det bara slösar på tid, och ingen kan ju se mig, bara hunden.
Viktig: Har upptäckt att jag inte behöver dammsuga mer än en gång i veckan. Korv till lunch och middag.
FREDAG
Aldrig mer juice! Flaskor väger för mycket. Upptäckt : Korvar är gott till frukost, men till middag är det äckligt. Korv mer än 2 dagar är lika med må illa. Nu har jag köpt torrfoder till hunden. Sumtsar inte ner. Jag har märkt att man kan äta soppan från kastrullen. Smakar likadant och man behöver ingen tallrik! Viktigt : Ska inte använda burkmat mera, burkarna smutsar ner.
LÖRDAG
Tänker inte byta kläder när jag lägger mig, jag ska ju ändå använda samma nästa morgon! Jag har också slutat använda täcke, eftersom jag inte behöver bädda då. Hunden smutasde ner golvet med en kaka och då slog jag till honom. Han tror kanske att jag är hans slav? Kul, känns som om min fru säger det till mig ibland. Frukost kommer vara någonting man inte behöver öppna, skära, skala, laga eller blanda. Plan : Laga maten direkt från påsen ovanpå spisen, hoppas det funkar. Mina tänder gör ont, kanske för att jag inte har ätit frukt? Min fru ringde och frågade om jag har städat golvet och fönsterna, jag skrattade och sa att jag inte hade tid för sånt. Toaletten är trasig, men jag bryr mig inte för jag har slutat duscha mig. Viktigt : Hunden och jag äter samtidigt ur kylen, vi måste göra det snabbt så att den inte står öppen för länge.
SÖNDAG
Hunden och jag låg länge i sängen och tittade på ett program med en massa bakelser. Klockan två var vi jätte suktade. Vi är svaga och på dåligt humör. Den här morgonen åt jag lite ur hundens matskål. Ingen av oss gillade det. Idag måste jag diska, städa, bädda, gå ut med hunden, handla, damsuga och vädra, Jag orkar inte. Hunden viftar inte på svansen längre. Utan ork gick vi ut för att leta efter en restaurang. Vi hittade en och stannade där 2 timmar. Efter det hittade vi et Hotel. Det var fint, städat och hemtrevligt. Jag har hittat ett sätt att hålla huset rent. Jag tror inte att min fru kommit på det någon gång.
:L