obelix Medlem sedan sep. 2002 8 900 inlägg Frågan 7 juli 2005 06:37 #1 1- Hur får man in en giraff i ett kylskåp?
svar: du öppnar dörren, stoppar in giraffen och stänger sedan dörren igen.
Denna fråga visar om du gör lätta saker på ett komplicerat sätt.
2- Hur får man in en elefant i ett kylskåp?
Svar - öppna kylskåpet, ta ut giraffen stoppa in elefanten och stäng sedan kylskåpet igen.
Denna fråga visar dig om du kan lösa en uppgift, baserat på ditt tidigare handlande.
3- Lejonkungen håller i en djurkonferens och alla djur utom ett är närvarande, vilket?
Svar - Elefanten, den är ju i kylskåpet...
denna fråga testar ditt minne...
4 - Du måste korsa en flod som används av krokodiler, men du har ingen båt, hur gör du?
svar - hoppa i och simma över! Alla krokodiler är ju på konferensen!
Denna fråga visar om du lär dig av dina misstag....
Bire Medlem sedan dec. 1999 19 074 inlägg *Minns i tidernas begynnelse, en cykelhajk med scouterna, eller var det rent av kyrkans barntimmar, det var tidigt 70-tal & vi lärde oss dessa gåtor..* ;)
Och har även dragits på wF tidigare vill jag mig minnas ;)
Snacka om att man stör sig när man inte kan dem! Uff
C Calevan Medlem sedan maj 2003 1 173 inlägg fråga fyra var bra... missade i alla fall jag på!
Lasp Medlem sedan juli 2000 12 978 inlägg Fråga fyra ! Det kunde ju vara en virtuell konferans och då träder kanske lägre betingelser in !
Så simma lugnt.
spango Medlem sedan juni 2000 8 205 inlägg Re: 4 små gåtor
obelix skrev:
4 - Du måste korsa en flod som används av krokodiler, men du har ingen båt, hur gör du?
svar - hoppa i och simma över! Alla krokodiler är ju på konferensen!
Denna fråga visar om du lär dig av dina misstag....
Du har inte någonstans påstått att konferensen inte hålls i floden. Jag skulle baske mig ta båten ändå...
bassebhu Medlem sedan nov. 2001 6 480 inlägg Bire på kyrkans barntimmar? :o
Det hade jag betalat för att se!
UlfT Medlem sedan maj 2001 8 027 inlägg Re: 4 små gåtor
obelix skrev:
svar: du öppnar dörren, stoppar in giraffen och stänger sedan dörren igen.
Denna fråga visar om du gör lätta saker på ett komplicerat sätt.
Den verkliga gåtan är ju vilket kylskåp obelix har hemma, då han uppenbarligen tycker det är lätt att stoppa in en giraff i det.