Re: Korv + 0.4 liter läsk (en påfyllning ingår också) = 10 kronor
Tympanon skrev:
Är det fler wf:are som brukar hänga på ikeas korvbar?
Om man råkar vara på Ikea och äger en sådan hunger så man håller på att förgås så händer det att man tar en korv på Ikea. Men det är faktiskt mer någon sorts bestraffning än mat, så undviker gör man om man kan.
Det finns många som tycker om att dricka Pepsi, och som därmed kan tänka att betala för det. Jag tycker inte att Pepsi och Coca-Cola är jämförbara drycker, och det händer att jag köper Pepsi trots att jag älskar Coca-Cola.
Priserna i IKEAS korvbarer är inte satta för att gå med vinst. Senast jag såg ett program om Ingvar Kamprad så kommenterade han just den biten och sade att det är något som ska finnas på alla IKEA-varuhus till självkostnadspris.
Priserna i IKEAS korvbarer är inte satta för att gå med vinst. Senast jag såg ett program om Ingvar Kamprad så kommenterade han just den biten och sade att det är något som ska finnas på alla IKEA-varuhus till självkostnadspris.
Jag har hört att karln kör omkring i en skitig gammal volvo och tar med matlåda på lunchen också :D
Angående korven... vad tror du den korven kostar egentligen? korv + dricka =10 spänn vet jag massor av ställen som har (dock ej med påtår).
Dock kan jag förstå om det inte är nåt som IKEA sätter så stor vikt av att den delen ska gå plus, marginalerna kan nog tillåtas vara små. Det blir en liten goodwill för kunderna, de har stått i kassan i 20 minuter, nu får en liten korv för en tia innan de åker hem och skruvar. Snabbt och enkelt, och många gillar det.
Var förresten på Lidl och handlade, där hadde dom några tjocka biffar, 5st i ett paket, frikadiller kallades dom, skitgoda och skitbilliga. Litet tips bara ;)
260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849