- Vi levererade i enlighet med Stokabs och Eniros kravspecifikationer. Men går du från en standardbil till en Formel 1-bil krävs det en hel del kompetens för att köra den. Samma gäller våra produkter, säger Carsten Hasselbalch, Sverige-vd på Dell.
Computer Sweden skrev:
I december 2004 bröt Eniro avtalet med Dell/EMC och köpte HP-produkter i stället.
- Det tog bara en månad att få dem i drift, säger Bin Sjögren.
Jag undrar vilken komponent det är i Dells produkter som skulle kunna kategoriseras in i Formel 1-divisionen... :stud
Jag undrar vilken komponent det är i Dells produkter som skulle kunna kategoriseras in i Formel 1-divisionen... :stud
Samtliga komponenter skulle jag tro. Har ingen sett hur fränt en F1'a flyger i bitar vid en krasch? Jag skulle tro att en Dell beter sig ungefär likadant om den kastas in i ett skyddsräcke i samma hastighet. :)
Skulle faktiskt tro att det varit kommunikationsproblem mellan eniro och dell i detta fallet.
Eniro har gjort en kravspec som inte stämmer med verkligheten men Dell har "bara" följt kravspecen.
Det kan ju ha varit så att Eniro har underksattat vad dom behöver och om då Dell levererar ett system som passar till den kravspecen så är det knappas Dell's problem utan det är Eniro som inte riktigt har kompetensen att bedöma vad dom behöver.
Det borde varit att personer från Eniro och Dell satt sig ner och pratade igenom situationen när problemen började synas och då med en vilja från båda sidor att lösa problemen men jag har för lite information i fallet om detta har gjorts.
Att gå ut och "kasta paj" i media tyder en del på att det gått prestige i fallet och att viljan att lösa problemen saknas hos någon.
Vill för säkerhetskull påpeka att jag själv inte gillar Dell's support men oftast när det blir sådana här stora problem så brukar det inte vara en sida som har rätt medans den andra har fel.
Få se, min Dell jag körde här hemma fyllde sex år hos mig och senaste året har den tuffat utan problem hemma hos syrran. Jäkla skitburkar att inte strula! x(
jag gillar dell, men inte de som säljs för billiga pengar till privatpersoner kanske (de har jag inget större till övers för) men deras "företagsserier gillar jag skarpt.
På mitt förra jobb hade vi en massa dell-burkar, ca 50% hade pajjat inom ett år om jag minns rätt. Dock var det hdd-fel som var vanligast vilket inte direkt är dell's fel.
Har f.ö. en gammal bärbar dell hemma som test/lek-maskin, jag behöver väl knappast säga att jag tar backup ofta? :p
Jag har en Dell Latitude som blivit utkastad från en bil i 70 km/h när polisen jagade det nya "ägarna". Jäkla kass kvalité att skärmen gick sönder..
Min stationära Dell har inte strulat sen jag fick den för 4 år sen, det är nog ett måndagsex. :)
Jag skulle gärna vilja veta lite mera om bakgrunden till fallet.
Jag tror inte att det var kvaliten på de bärbara som fällde Dell!
Någon som har mer info eller länk?
Varför diskuterar ni kvaliteten på era hemdatorer och annat skit? Har ni inte läst artikeln?
Produkterna det handlar om är avancerade lagringslösningar (SAN och NAS), inte hemdatorer. Att du/ni har en Dell-laptop eller en Dell-desktop-PC som är alldeles.. alldeles underbar är hyffsat irrelevant.
Min D600 är mysig, sedan är det en annan sak att Dell är rätt osmidiga som företag, tog 2 veckor innan jag fick betalningsinformation trots ivrigt ringande...
258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25