webForumDet fria alternativet

Japp, då var det färdigbolmat.

Småprat

25 svar · 710 visningar · startad av Jesper T

Medlem sedan nov. 20017 144 inlägg
Frågan#1

För 15 minuter sedan så trädde rökförbudslagen i kraft.
Och man kan äntligen bärsa utan att lukta som en skorsten dagen efter.
:birp

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Avgör i helgen om det är bra eller dåligt. Än så länge kan jag bara se det som något positivt. Men om folk kommer märka att jag luktar fis kommer jag börja protestera.

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Haha, hålled med Okkido! :e Återstår att se hur det verkligen blir....

Oops, där har du en aspekt jag förbisett.
Du har rätt, jag med.

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

Försäljningen av parfym och deoderant kanske går upp. :)

Fia skrev:

Försäljningen av parfym och deoderant kanske går upp. :)

Hoppas mer på bättre ventilation och fräschare miljöer! ;)

Ja, fy f-n. Tänk er ett rejv efter 24 timmars extaisk hoppande på dansgolvet med 700 andra på uppåt-tjack.

Kommer lukta som det gjorde efter en 6-klass skoldans i gymnastiksalen.

Svett blandant med chips och popcorn...

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Jesper T skrev:

... på uppåt-tjack.

Tror väl dock inte att polisen stoppar cigaretter och släpper igenom knark. :)

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Äntligen!

Inte en dag för tidigt som de förbjöd stinkpinnarna på krogen! :)

Både för oss som dricker öl och inte vill lukta apa dan efter och för oss som jobbar där och tvingas andas det hela tiden under arbetspassen...

Däremot är det störtlöjligt att de inte tillåter dryckjom i rökrummen... Visst är det för att stävja att krogarna inte gör rökrum av hela lokalen, men sätt en procentgräns på hur stor del av ytan som får vara rökrum då...

Å andra sidan har mitt stamhak varit rökfritt i tio år med rökning tillåten bara på utegården och det har funkat utmärkt. :)

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Re: Äntligen!

:stefan: skrev:

Å andra sidan har mitt stamhak varit rökfritt i tio år med rökning tillåten bara på utegården och det har funkat utmärkt. :)

Sibylla?

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

bassebhu skrev:

Sibylla?

Nä, Ikeas bollrum. §e ;)

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

SirPeter skrev:

bassebhu skrev:

Sibylla?

Nä, Ikeas bollrum. §e ;)

:L :L

Tänk vad roliga ni kan vara då. :bla ;)

Nä, kårpuben här i stan slängde ut rökarna redan 1995 och det var inte något större rabalder om det vad jag förstår. Idag är det väldigt uppskattat och de nya som inte vet om det blir väl lite förvånade när man säger till dom, men kilar ut i Rökerigränd utan att knota. :)

Medlem sedan jan. 20051 121 inlägg

Re: Äntligen!

Däremot är det störtlöjligt att de inte tillåter dryckjom i rökrummen... Visst är det för att stävja att krogarna inte gör rökrum av hela lokalen, men sätt en procentgräns på hur stor del av ytan som får vara rökrum då...

Är väl för att personalen inte ska behöva gå in i ett rökrum och hämta tomglas och dylikt.

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Okkido skrev:

Avgör i helgen om det är bra eller dåligt. Än så länge kan jag bara se det som något positivt. Men om folk kommer märka att jag luktar fis kommer jag börja protestera.

Av detta kan man konstatera att Okkido redan idag luktar fis men ingen har märkt det pga. röklukten, grattis Okkido :)

Nicrosoft skrev:

Okkido skrev:

Av detta kan man konstatera att Okkido redan idag luktar fis men ingen har märkt det pga. röklukten, grattis Okkido :)

Nehe, du tror inte att det var det han menade. :e

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

caze skrev:

Nicrosoft skrev:

Okkido skrev:

Nehe, du tror inte att det var det han menade. :e

Finns det något bättre än att stå i baren och lägga av högljudda och riktigt stinkande fisar samtidigt som alla offer runt om inte har den blekaste aning att de drar in stora mängder okkido-mentan genom sina näsor. Det är nästan bättre än fem i tre ragget.

Re: Re: Äntligen!

J. Rönnberg skrev:

Är väl för att personalen inte ska behöva gå in i ett rökrum och hämta tomglas och dylikt.

Knappast. Inte för att förringa plockets effektivitet, men SÅ ofta är de inte på samma ställe och springer - dessutom, om de nu stått ut med rök konstant tidigare, varför skulle de inte stå ut med rök i en minut i stöten när de dyker in i rökrummet och plockar glas?

Närru, det argumentet köper jag inte. ;)

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Måste man inte tömma askkoppar i rökrummen, eller ska det bli någon sorts megacontainer för fimpar?

Medlem sedan jan. 20023 327 inlägg

Var ute igår och drack några bärs på krogen, måste säga att det var helt underbart att slippa röken. Kläderna luktade helt normalt vid hemgång och inte förjävligt vilket brukar vara ett faktum. Sedan kändes miljön i sig mycket behagligare. Bara posetivt enligt mig :)

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)